منو
همه چیز درباره آبگرمکن ایستاده
همه چیز درباره آبگرمکن ایستاده

دوشنبه 29 آذر 1400

4 4071 124

همه چیز درباره آبگرمکن ایستاده

همه چیز درباره آبگرمکن ایستاده:آبگرمکن ها در شکل ها و انواع گوناگونی تولید میشوند . بر حسب نوع منبع تامین کننده انرژی ، به انواع برقی ، گازی و با سوختهای مایع و آبگرمکن خورشیدی تقسیم بندی میشوند .در این مقاله به بررسی اجمالی آبگرمکن های ایستاده پرداخته میشود .

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با همه چیز درباره آبگرمکن ایستاده با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. آبگرمکن ایستاده
  2. آبگرمکن ایستاده نفتی
  3. آبگرمکن برقی ایستاده 
  4. آبگرمکن ایستاده گازی
  5. انتخاب و خرید آبگرمکن ایستاده مناسب
  6. مزایا و معایب آبگرمکن ایستاده
  7. عوامل تاثیر گذار بر قیمت آبگرمکن ایستاده
  8. چند نکته در رابطه با نصب و بهره برداری از آبگرمکن ایستاده

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع آبگرمکن، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های آبگرمکن به لینک زیر مراجعه نمایند.

در سیستم های حرارت مرکزی تهیه آب گرم مصرفی به صورت غیر مستقیم و با آب گرم دیگ و در مبدل های حرارتی نظیر منابع کویلی و منابع دوجداره تولید میشود که در مباحث قبلی به آن پرداخته شد.اما زمانی که گرمایش مرکزی در دسترس نباشد از آبگرمکن استفاده میشود .

آبگرمکن ها در شکل ها و انواع گوناگونی تولید میشوند . بر حسب نوع منبع تامین کننده انرژی ، به انواع برقی ، گازی و با سوختهای مایع و آبگرمکن خورشیدی تقسیم بندی میشوند .

 بر حسب شکل ظاهری و محل نصب نیز به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم بندی میشوند.آبگرمکن های زمینی معمولا در ظرفیت های بالاتر و معمولا به صورت مخازن عمودی استوانه ای شکل تولید میشوند که به آنها اصطلاحا آبگرمکن ایستاده میگویند.در این مقاله به بررسی اجمالی آبگرمکن های ایستاده پرداخته میشود .

آبگرمکن ایستاده

آبگرمکن ایستاده در ظرفیت های متفاوت با مخزن داخلی از جنس ورق گالوانیزه با در ضخامت های مختلف ساخته میشود.به دلیل قوانین حاکم بر مخازن و کاهش ضخامت ورق مخزن و در نتیجه اقتصادی شدن قیمت تمام شده،مخازن را با قطر کمتر و ارتفاع بیشتر میسازند و جهت جلوگیری از اتلاف حرارتی،مخزن اصلی را عایق کرده و سپس با یک ورق نازک تر از جنس ورق رنگی یا لعاب دار به عنوان پوسته یا بدنه آبگرمکن میپوشانند.

 برای حفظ حرارت آبگرمکن بهتر است ضخامت عایق گرمایی به گونه ای باشد که تلفات حرارتی از سطح خارجی از 47 وات بر متر مربع بیشر نباشد در محاسبه اتلاف حرارتی دمای محیط محل نصب نباید 18 درجه سانتیگراد بیشتر لحاظ شود .

آبگرمکن ایستاده میتواند با منابع انرژی متفاوتی تولید و عرضه شود . آبگرمکن گازی ، آبگرمکن نفتی و آبگرمکن برقی سه نوع متدوال از آبگرمکن های ایستاده هستند . آبگرمکن ایستاده گازی نسبت به سایر مدلها پر کاربردتر و اقتصادی تر است .

پیشنهاد مطالعه : پکیج بهتر است یا آبگرمکن

آبگرمکن ایستاده نفتی

آبگرمکن ایستاده نفتی در گذشته که امکانات شبکه گاز کمتر بود رواج بیشتری داشت . اما امروزه کمتر مورد استفاده قرار گرفته و استفاده از آن صرفا محدود به زمان هایی است که استفاده از سایر منابع انرژی ممکن نباشد . یک آبگرمکن نفتی ، پوسته و بدنه ای شبیه سایر آبگرمکن های ایستاده دارد و شعله در پایین آبگرمکن و در قسمت کوره تشکیل شده و آب را گرم میکند .

سیستم احتراق آبگرمکن ایستاده

برای تشکیل شعله ای مناسب ، باید سوخت مایع به خوبی با هوا مخلوط شود این کار توسط کاربراتور صورت میپذیرد . پس از روشن نمودن آب گرم کن و تشکیل شعله و گرم شدن آب ، مایع داخل ترموستات منبسط شده و به قسمت خرطومی شکل پشت ترموستات فشاری را وارد میکند این فشار تبدیل به حرکت طولی در یک میله فلزی متصل به آن خواهد شد و نهایتا حرکت این میله فلزی باعث پایین رفتن سوزن خروجی و در نتیجه کاهش دبی سوخت عبوری خواهد شد . عکس این اتفاق زمانی خواهد افتاد که نیاز به گرمای بیشتری برای افزایش طول شعله و افزایش آب گرم وجود داشته باشد .
کاربراتور آبگرمکن نفتی
هنگام نصب آبگرمکن نفتی ایستاده باید توجه نمود که آبگرمکن در وضعیت تراز نصب شود و از دودکش با قطر مناسب و رعایت اصول حاکم استفاده شود تا تخلیه محصولات احتراق به خوبی صورت پذیرد و محل نصب آبگرمکن به گونه ای انتخاب شود که هوای کافی برای احتراق مناسب به آن برسد .

کاربراتور آبگرمکن نفتی ایستاده

کاربراتور در یک آبگرمکن ایستاده نفتی سه وظیفه اصلی را داراست :

الف – ترکیب سوخت مایع با هوا به مقدار متناسب و تامین دبی مناسب برای تشکیل و تدوام شعله

ب –  قطع جریان سوخت مایع در زمان خاموشی آبگرمکن

ج- تنظیم جریان سوخت مایع جهت کم و زیاد شدن شعله با فرمان گرفته شده از ترموستات و در نتیجه کم یا زیاد شدن توان تولید آب گرم در آب گرمکن

دبی سوخت مایع عبوری از آبگرمکن نفتی بر حسب سی سی بر دقیقه بیان میشود و برای آبگرمکن های 25 و 30 گالنی در حدود 15 سی سی بر دقیقه( cc/min ) و برای آبگرمکن های 50 گالنی در حدود 18سی سی بر دقیقه( cc/min ) می باشد.

آبگرمکن برقی ایستاده

در مواردی که امکان استفاده از سوختهای فسیلی وجود نداشته باشد و یا امکان لوله کشی و نصب دودکش وجود ندارد و یا محیط نصب نسبت به گازهای آلاینده حساسیت داشته باشد ، استفاده از آبگرمکن برقی توصیه میشود .

آبگرمکن برقی ایستاده از یک یا چند المنت حرارتی مستغرق در آب برای تامین انرژی مورد نیاز جهت گرم کردن آب استفاده میکنند . این المنت بسته به ظرفیت دستگاه در توان حرارتی متفاوت و از 1 تا 3 کیلو وات انتخاب میشود .البته در آبگرمکن صنعتی برقی این توان با تعداد متعدد المنت ها تا ۷۲ کیلوات هم میرسد.

 باید توجه نمود که این المنت میبایست همواره در آب مستغرق باشد و در صورتی که برای مدت کوتاهی آب گرمکن بدون آب شود ، المنت خواهد سوخت . معمولا ترموستات کنترل دما به همراه المنت و متصل به آن ساخته میشود و بر روی بوشن مخصوصی که در قسمت پایینی آبگرمکن تعبیه شده است بسته میشود .

المنت حرارتی آبگرمکن برقی ایستاده
نصب آبگرمکن برقی ایستاده نسبت به سایر مدلها معمولا آسانتر و کم هزینه تر بوده و نیاز به لوله کشی خط گاز ندارد . در زمان نصب آبگرمکن برقی ایستاده برای حفاظت الکتریکی بهتر است از کلید حفاظ جان استفاده شود . 

گاهی اوقات میتوان از دو المنت برای گرم کردن آب استفاده نمود که در این صورت از یک المنت در پایین و از المنت دیگر در بالای آبگرمکن استفاده میشود . آبگرمکن های برقی میتوانند مکمل خوبی برای آبگرمکن های خورشید باشند .المنت آبگرمکن برقی ایستاده

پیشنهاد مطالعه: نصب آبگرمکن دیواری

آبگرمکن ایستاده گازی

آبگرمکن ایستاده گازی نسبت به نوع ایستاده نفتی و برقی متدوال تر و در ایران از نظر کارایی نیز بهتر و اقتصادی تر هستند . سوخت مورد استفاده در آبگرمکن های ایستاده گازی از نوع گاز شهری بوده ولی امکان استفاده از گاز مایع نیز با ایجاد برخی تغییرات وجود دارد . در قسمت پایین آب گرمکن کوره و محل تشکیل شعله وجود دارد .

 گاز از طریق شبکه گاز شهری و به وسیله شیر کنترلی پس از اختلاط با هوا  وارد کوره شده و شعله را تشکیل میدهد . بخشی از هوای مورد نیاز احتراق نیز در محل کوره تامین میشود .

شیر کنترلی آبگرمکن ایستاده گازی
گازهای حاصل از احتراق نیز از میان محفظه به وسیله ی لوله ای به دودکش هدایت شده و از محیط خارج میشود . اختلاط گاز با هوا و تشکیل شعله و تنظیم آن توسط شیر کنترل گاز بوده و استفاده از یک ترموکوپل برای ایمنی دستگاه و قطع جریان گاز در زمانی که شعله خاموش میشود ضروری است .

در نصب آبگرمکن های گازی باید به میزان هوای مورد نیاز برای احتراق توجه نمود و از نصب آن در داخل محیطهایی نظیر اتاق خواب ، حمام و فضاهایی که هوای کافی به آن نمیرسد جدا خوداری نمود . به طور کلی نصب هرگونه تجهیز گازسوز در داخل ساختمانهایی با کاربری عمومی و خاص نیز ممنوع است . ( مانند مدارس ، مهد کودک ها ، محل های تجمع ، انبارهای محل نگهداری مواد شیمایی و دارو و ... )  و چنانچه در شرایط خاصی نصب آبگرمکن در این فضاها احتناب ناپذیر باشد ، باید اولا هوای مورد نیاز احتراق آن از محیط خارج تامین شود و ثانیا جنس مصالح محل نصب آبگرمکن و محل عبور دودکش حتما از مصالح مقاوم در مقابل حریق انتخاب شود .

 گاز ورودی به آبگرمکن ایستاده گازی حتما باید دارای یک شیر مستقل بوده و ارتفاع نصب آن در فاصله 30 تا 40 سانتی متری از کف و 30 سانتی متری از دستگاه پیشنهاد میشود . دودکش دستگاه نیز باید ترجیحا به طور مستقیم و با رعایت ضوابط اجرا گردد .
اجرای آبگرمکن ایستاده گازی

انتخاب و خرید آبگرمکن ایستاده مناسب

برای انتخاب و خرید یک آبگرمکن ایستاده باید ابتدا به مسائل مختلف از جمله نحوه تامین انرژی ، محدودیت های نصب و ... توجه نمود . معمولا تولید کنندگان ، آبگرمکنهای ایستاده را برحسب ظرفیت ذخیره آب گرم تقسیم بندی و معرفی میکنند . برای تعیین ظرفیت مورد نیاز آب گرم ساختمان ، میتوان از روشهای مرسوم نظیر ، مصرف بر حسب تعداد نفرات و ظرفیت بر حسب تعداد و میزان مصرف کننده های آب گرم با اعمال ضریب همزمانی مناسب استفاده نمود .

از هر روشی که محاسبه صورت پذیرد ، ظرفیت ذخیره آب گرمکن برای منازل مسکونی  باید حداقل برای هر واحد مسکونی یک خوابه 75 لیتر، دو خوابه 110 لیتر و سه خوابه 150 لیتر باشد .

 باید توجه نمود که انتخاب آبگرمکن صرفا با نگاه به ظرفیت ذخیره صحیح نیست و سرعت گرم شدن آب و همچنین میزان مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید آب گرم نیز باید مد نظر قرار گیرد . در اینجا فاکتورهای نظیر نرخ تولید آب گرم در یک ساعت (FHR) و فاکتور انرژی (EF) ، تعریف و مطرح میشوند .

FHR : به تعداد گالن (حدود ۴ لیتر) آبی که یک آبگرمکن میتواند در یک ساعت گرم کند نرخ تولید آب گرم FHR گفته میشود و هر چه عدد آن بالاتر باشد سرعت تولید و جایگزینی آب گرم بیشتر است این فاکتور به عواملی نظیر اندازه مخزن ، نوع و توان منبع تولید گرما بستگی دارد و معمولا FHR آبگرمکن های ایستاده گازی و نفتی از نوع برقی بیشتر است .

EF : میزان مصرف انرژی در یک آبگرمکن بر حسب فاکتور انرژی EF بیان میشود . فاکتور انرژی به مقدار آب گرم تولید شده نسبت به مقدار سوخت مصرف شده یا واحد انرژی مصرف شده ، میگویند و هرچه بالاتر باشد یعنی آبگرمکن از نظر مصرف انرژی عملکرد بهتری دارد .

معمولا این دو عامل به همراه فشار کاری و سایر مشخصات آبگرمکن بر روی پلاک فلزی دستگاه نوشته میشود .

مزایا و معایب آبگرمکن ایستاده

همیشه مزایا و معایب یک محصول یا تجهیز به صورت نسبی و در مقایسه با سایر محصولات مشابه یا جایگزین آن مطرح میشود . در اینجا مزایا و معایب آبگرمکن ایستاده نسبت به جایگزین و رقیب آن یعنی آبگرمکن های دیواری بیان میشود .

مزایای آبگرمکن ایستاده

داشتن ذخیره آب گرم:

یکی از قابلیت های خوب آبگرمکن ایستاده نسبت به نوع دیواری یا لحظه ای ، توانایی ذخیره آب گرم مصرفی است . داشتن ذخیره آب گرم مصرفی چندین مزیت دارد .

 اولا باعث میشود که امکان برداشت آب به صورت همزمان از تعداد بیشتری مصرف کننده وجود داشته باشد . باید توجه نمود باز کردن همزمان چندین شیر آب گرم در زمان استفاده از آبگرمکن لحظه ای موجب افت فشار و از کار افتادن آبگرمکن خواهد شد .

ثانیا داشتن یک مخزن ذخیره آب موجب میشود ، آب گرم با دمای یکنواخت تری در محل مصرف وجود داشته باشد . در آبگرمکن های لحظه ای به دلیل امکان ایجاد تغییرات در دبی آب عبوری از آبگرمکن و تغییرات شعله ، همیشه امکان نوسان دمایی در دمای آب گرم خروجی وجود دارد اما این موضوع در مورد آبگرمکن های ایستاده مصداق ندارد . علاوه بر دو مزیت فوق داشتن یک ذخیره آب در مواقع قطعی آب از مزایای جانبی آبگرمکن ها ایستاده هستند .

قابلیت کار کردن با فشار کم آب:

آبگرمکن های لحظه ای در نوع گازی نسبت به کاهش فشار حساس هستند و چنانچه فشار آب ورودی از حد تعریف شده پایین تر بیاید سیستم کنترلی اجازه کارکردن به آبگرمکن را نخواهد داد اما آبگرمکن های ایستاده نسبت به کمبود فشار آب حساس نیستند و بهترین انتخاب برای مناطق با فشار آب کم هستند .

داشتن عملکرد مناسب در رسوب گذاری آب:

یکی از مسائلی که در آبگرمکن های دیواری و لحظه ای مشکل ساز میشود مساله رسوب آب در جدار داخلی مبدل حرارتی آنهاست . به دلیل مقطع کم سطوح داخلی لوله در مبدل حرارتی ، میزان تشکیل رسوب در این نوع از آبگرمکنها بیشتر بوده و از طرفی حساسیت این آبگرمکن ها نسبت به مساله رسوب بیشتر و باعث از کار افتادن آبگرمکن پس از چندین سال کارکرد خواهد شد . در این مواقع معمولا مبدل حرارتی آبگرمکن دیواری اسید شویی و رسوب زدایی میشود .

معایب آبگرمکن ایستاده

اتلاف انرژی حرارتی :

علی رغم عایق کاری سطح خارجی مخزن آب گرم ، اما به دلیل وجود سطوح حرارتی خارجی زیاد در آبگرمکن های ایستاده و سطح انتقال حرارت پایین، اتلاف حرارتی در این نوع آبگرمکن نسبت به نوع دیواری بیشتر است . از سوی دیگر زمانی که مصرف آب گرم کم باشد ، آب گرم موجود در آبگرمکن ایستاده به مرور زمان سرد شده و باعث اتلاف حرارتی مضاعف در آبگرمکن های ایستاده میشود . به طور کلی اتلاف حرارتی در آبگرمکن های ایستاده با افزایش ظرفیت و حجم مخزن افزایش میبابد .

مشکل سوراخ شدن مخزن :

در ساخت مخازن آبگرمکن ایستاده و پس از ساخت و در حین استفاده ، امکان از بین رفتن پوشش گالوانیزه مخزن ذخیره آب وجود دارد از این رو ، سطوح داخلی مخزن ذخیره آب در آبگرمکن های ایستاده همواره در معرض خطر پوسیدگی و سوراخ شدن هستند  و معمولا طول عمر این مخازن چیزی در حدود ده سال خواهد بود . برخی تولید کنندگان در داخل مخزن از یک میله فلزی از جنس منیزیم استفاده میکنند که این میله به مرور زمان جذب سطوح داخلی و پوشش نقاط آسیب دیده میشود و به این ترتیب طول عمر مخزن آب گرم بیشتر میشود .میله آند آبگرمکن ایستاده گازی

اشغال فضا در محیط نصب :

یکی از ایرادات آبگرمکن های ایستاده اشغال فضای داخلی ساختمان هاست که در نوع دیواری این مساله کمتر است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آبگرمکن ایستاده

قیمت آبگرمکن ایستاده ممکن است تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنم:

  1. ظرفیت: ظرفیت آبگرمکن به میزان آبی که می‌تواند گرم کند، مرتبط است. آبگرمکن‌های با ظرفیت بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

  2. کیفیت و برند: برندهای مشهور و معتبر عموماً محصولات با کیفیت بالا تولید می‌کنند. این موارد ممکن است باعث افزایش قیمت شوند.

  3. جنس ساخت: موادی که در ساخت آبگرمکن استفاده می‌شود، تأثیر مستقیمی بر قیمت دارند. مصرف‌کنندگان معمولاً انتظار دارند که آبگرمکن‌های با جنس‌های با کیفیت تر قیمت بیشتری داشته باشند.

  4. ویژگی‌ها و امکانات: آبگرمکن‌های دارای ویژگی‌ها و امکانات اضافی مانند تنظیم دما، حالت‌های مختلف گرمایش، نشانگرهای LED و ... معمولاً به قیمت محصول افزوده می‌کنند.

  5. طراحی و استایل: طراحی جذاب و استایل مدرن می‌تواند به افزایش قیمت آبگرمکن ایستاده منجر شود.

  6. کارایی و انرژی‌مصرفی: آبگرمکن‌هایی که بهینه و کارآیی بالایی دارند و همچنین به اندازه‌ای انرژی مصرف کمتری دارند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

  7. محل تولید و منشأ: ممکن است آبگرمکن‌هایی که در مناطق با هزینه تولید بالا تولید می‌شوند، قیمت بالاتری داشته باشند.

  8. شرایط بازار: عوامل اقتصادی و شرایط بازار ممکن است قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. افزایش تقاضا یا نقص در تامین مواد اولیه می‌تواند به افزایش قیمت‌ها منجر شود.

  9. تکنولوژی استفاده شده: آبگرمکن‌هایی که از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

در نهایت، قیمت نهایی آبگرمکن ایستاده ترکیبی از این عوامل و سیاست‌های هر تولید کننده است. برای انتخاب بهترین گزینه، مقایسه و تحقیق درباره محصولات مختلف می‌تواند به شما کمک کند.

چند نکته در رابطه با نصب و بهره برداری از آبگرمکن ایستاده

1-نصب شیر یکطرفه در ورودی آب سرد به آبگرمکن ضروری است . اتصال آبگرمکن به شبکه باید به وسیله مهره ماسوره باشد تا درمواقع نیاز بتوان آن را از شبکه جدا نمود . بهتر است ورودی و خروجی آب به آبگرمکن نیز دارای شیر قطع کننده جدا باشد .

2-در زمان استفاده از آبگرمکنهای ایستاده نفتی و گازی نصب یک شیر مستقل برای قطع جریان سوخت در ورودی آبگرمکن ضروری است

3-نصب شیر اطمینان حساس به فشار و دما بر روی آبگرمکن ایستاده ضروری است . دمای مناسب برای شیر اطمینان حساس به دما حداکثر 99 درجه سانتیگراد و فشار کار مجاز حداکثر 1035 کیلو پاسکال در سطح دریا است . شیر اطمینان میبایست در قسمت بالای مخزن و 15 سانتی متر پایین تر از تراز سطح بالایی مخزن نصب شود .

 حداکثر فشار کاری آبگرمکن نیز باید بر روی پلاک دستگاه ثبت شده باشد . برای اطمینان از کارکرد صحیح شیر و جلوگیری از رسوب گرفتگی و از کار افتادن آن میبایست هر چند وقت یکبار با باز کردن اهرم خروجی شیر اطمینان مقداری از آب را خارج کرد .

4-آبگرمکن باید حتما مجهز به لوله تخلیه باشد و اتصال این لوله به طور مستقیم به شبکه فاضلاب مجاز نیست و تخلیه آب به فاضلاب باید با فاصله ی هوایی باشد . این موضوع در مورد لوله متصل به شیر اطمینان نیز باید رعایت شود .

5-مطابق با مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان ، حداکثر دمای مجاز طراحی آب گرم در شبکه خانگی 60 درجه سانتیگراد است و در مواردی که نیاز به آبگرم مصرفی با دمای بیش از 60 درجه سانتی گراد است استفاده از شیرهای مخلوط در محل برداشت ضروری است .

6-آبگرمکن های ایستاده باید حتما باید به کنترل دمای خودکار مجهز باشد و بهتر از یک ترمومتر نیز برای نمایش دمای آب بر روی مخزن استفاده شود .

7-بهتر است آبگرمکن در محل های مرطوب نظیر حمام و سرویس های بهداشتی ، فضاهای بسته و بدون تهویه و در فضای آزاد و بدون سقف نصب نشود .

8-در زمان استفاده از آبگرمکنهای نفتی و گازی به مساله تامین هوای احتراق توجه شود و چنانچه محل نصب دستگاه نتواند به ازای هر 177 کیلو کالری ظرفیت دستگاه ، یک متر مکعب هوا تامین کند ، میبایست حتما تامین هوای مورد نیاز احتراق از محیط خارج صورت پذیرد .  همچنین هر دستگاه آبگرمکن گازی یا نفتی باید با یک دودکش مجزا نصب شود و استفاده از دودکش مشترک مجاز نیست و بهتر است دودکش مجهز به کلاهک تعدیل باشد .

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع آبگرمکن امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


4 دیدگاه یافت شد!

نظرات
وطنی
سه شنبه 2 آبان 1402

قیمت آبگرمکن ایستاده رو هم بگین؟

بامین تهویه
بامین تهویه
سه شنبه 2 آبان 1402

سلام.
قیمت آبگرمکن ایستاده می‌تواند بسیار متنوع باشد و تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون ظرفیت و نوع آبگرمکن،برند و ... قرار گیرد.برای استعلام قیمت روز با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

نظرات
افزا
شنبه 8 مهر 1402

سلام.آیا آبگرمکن ایستاده ایمن است؟

بامین تهویه
بامین تهویه
شنبه 8 مهر 1402

سلام.
بله، بسیاری از آبگرمکن‌های ایستاده دارای ویژگی‌های ایمنی هستند که جلوی حوادث احتمالی را می‌گیرند.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید