منو
انتخاب کلرزن مناسب برای استخر
انتخاب کلرزن مناسب برای استخر

یکشنبه 10 شهریور 1398

0 1790 616

انتخاب کلرزن مناسب برای استخر

کلرزن وظیفه تزریق مقدار مشخص کلر را به آب انواع استخر دارد. انتخاب کلرزن مناسب استخر از میان انواع مدل کلرزن خطی، کلرزن میکسر دار(همزا دار و یا تانک کلر)، شناور و نمکی با توجه به کاربری و ابعاد استخر به راحتی امکان پذیر میباشد. کاربری انواع کلرزن شناور، خطی، کلرزن میکسر دار و نمکی متفاوت بوده که در این مقاله به تفصیل درباره ی هریک توضیح داده ایم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با کلرزن استخر و انواع آن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. کلرزن استخر
  2. کلرزن شناور
  3. کلرزن نمکی
  4. کلرزن میکسر دار
  5. کلرزن خطی
  6. خلاصه مقاله کلرزن استخر

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های کلرزن استخر، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های کلرزن استخر به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست انواع مدل های کلرزن استخر کلیک نمایید. 

کلرزن استخر


کلرزن وظیفه تزریق مقدار مشخص کلر را به آب استخر دارد. کلرزن ها به چهار مدل کلرزن خطی ، کلرزن میکسر دار(همزا دار و یا تانک کلر) ، کلرزن شناور ، کلرزن نمکی تولید میشوند که با توجه به کاربری و ابعاد استخر بکار می روند.
تمامی مدل های کلرزن بجز مدل شناور در تصفیه خانه و در مجاورت تجهیزات تصفیه ، ( تجهیزات استخر ) قرار می گیرند. اما مدل شناور بصورت آزادانه روی سطح آب استخر بصورت شناور قرار می گیرد.

 

کلرزن شناور استخر


از کلرزن شناور برای استخر ها و جکوزی های خانگی استفاده می شودومطمئنآ میزان کلر تزریقی به آب از طریق این سیستم قابل کنترل نیست . لذا در هر مرحله کلرزنی با استفاده از کلرزن شناور باید به میزان مورد نیاز آن را شارژ نمود .کلرزن شناور ارزان ترین سیستم کلرزنی است.
ظرفیت کلرزن شناور محدود است و نهایتا به اندازه ۲ عدد قرص کلر بزرگ در آن قرار میگیرد .
استفاده از کلرزن پودری برای کلرزن شناور مجاز نیست و فقط باید از قرص کلر استفاده کرد.
کلرزن شناور در انواع شکل ها و مدل های مختلف جهت حفظ زیبایی استخر تولید می شوند.
 

کلرزن شناور

 

کلرزن شناور

 

کلرزن شناور

 

کلرزن نمکی استخر


کلرزن نمکی با استفاده از نمک موجود در آب کلر را تولید و به استخر تزریق می کند. در استخر هایی که از کلرزن نمکی استفاده می کنند باید نمک خوراکی به آب استخر اضافه کرد. آب این استخر ها نسبتا شور است.

کلرزن نمکی معمولا درسایز های کوچک تر ۱۵ تا ۵۰ گرم بر ساعت توان تولید کلر تولید می شوند. میزان کلر تزریقی در کلرزن نمکی بواسطه سیستم کنترل کلر ،کاملا دقیق است ، البته مشروط به اینکه میزان نمک موجود در آب به مقدار کافی باشد.
در استخر های بزرگ تر می توان تعداد ۲ یا چند کلرزن نمکی را به صورت موازی بکار برد.
کلرزن نمکی به لحاظ قیمتی گران ترین نوع کلرزن استخر است.


 

کلرزن نمکی
 

 

کلرزن میکسر دار استخر


کلرزن میکسر دار (همزن دار)از پر کاربرد ترین نوع کلرزن استخر است که برای استخر های آب در مانی ،‌استخر ها و جکوزی های عمومی استفاده می شود.
کلرزن میکسر دار شامل یک مخزن کلر جهت نصب میکسر و تولیدمحلول کلر غلیظ است و سیستم مکمل آن یک پمپ تزریق کلر است که بسته به حجم استخر انتخاب می شود.
سیستم کنترل کلرزن میکسر دار یا معمولا بصورت تست دستی و با استفاده از تایمر است و یا با استفاده از سیستم کنترل هوشمند کلر و PH عمل می کند.
در کلرزن میکسر دار بهتر است از کلر پودری استفاده شود تا اولآ راحت تر حل شود و دومآ همزن دستگاه به مشکل نخورد .


 

کلرزن میکسر دار

 

کلرزن میکسر دار

 

کلرزن میکسر دار

 

 

کلرزن خطی استخر


یکی دیگر از پرکاربرد ترین مدل های کلرزن نوع خطی است که در مسیر جریان آب پس از سیستم تصفیه نصب می شود. در کلرزن خطی می بایست از کلر قرصی استفاده کرد.
کلرزن خطی دارای استوانه عمودی است که به میزان ۲ تا ۶ کیلوگرم قرص کلر را در خود جای می دهد ، آب عبوری از این دستگاه کلر را حل کرده و به آب تزریق می کند.
کلرزن خطی در دو مدل inline  و  off line تولید می شود. از کلرزن خطی می توان برای استخر تا حجم حدود ۵۰۰ متر مکعب بهره برد.

کلرزن خطی

خلاصه مقاله کلرزن استخر


استفاده از کلرزن شناور برای استخر های کوچک خانگی و جکوزی ها و حوضچه ها مناسب است.
استفاده از کلرزن نمکی بدلیل قیمت بالا و نیاز به افزودن نمک به آب و پیچیدگی سیستم کلرزنی پیشنهاد نمی گردد.
استفاده از کلرزن میکسردار صرفا برای استخر های بزرگ که تکنسین تعمیر و نگهدار دارند توصیه می شود.
استفاده از کلرزن خطیinline یا off line برای استخر های خصوصی پیشنهاد می گردد چرا که اولآ کاربری آن ساده است و ثانیا قطعه متحرک و آسیب پذیر ندارند و به لحاظ قیمتی هم پس از کلرزن شناور ارزانترین نوع کلرزن استخر است.
کلر مورد استفاده در کلرزن میکسر دار از نوع پودری و کلر مورد استفاده در کلرزن شناور و کلرزن خطی باید از نوع قرصی باشد. 
  
 

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع کلرزن استخر را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات

 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید