منو
نصب و راه اندازی دستگاه ازن ژنراتور
نصب و راه اندازی دستگاه ازن ژنراتور

یکشنبه 10 شهریور 1398

4 4022 1020

نصب و راه اندازی دستگاه ازن ژنراتور

نصب و راه اندازی دستگاه ازن ژنراتور : جهت تعیین محل مناسب برای نصب و راه اندازی دستگاه ازن ژنراتور باید دستگاه به دور از هر گونه رطوبت باشد،در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد ، در صورت استفاده ازن ژنراتور برای تزریق به مایعات جهت جلوگیری از برگشت مایع به ازن ژنراتور می بایستی دستگاه بالاتر از سطح آن مایع (مخزن آب ، استخر و ...) نصب شود و سایر تمهیدات لازم برای جلوگیری از برگشت مایع به ازن ژنراتور اندیشیده شود.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با ازن ژنراتور و انواع آن با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تعیین محل مناسب نصب دستگاه ازن ژنراتور فنون آردا
  2. اتصال گاز تغذیه(هوا یا اکسیژن )به ازن ژنراتور
  3. کنترل اتصالات و تاسیسات
  4. استارت دستگاه و تولید ازن
  5. نحوه کارکرد تایمر کنترل پنل (در صورت مدولار بودن سیستم)
  6. تزریق ازن تولیدی
  7. نقشه های اجرایی نصب ازن ژنراتور

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های ازن ژنراتور، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های ازن ژنراتور به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

تعیین محل مناسب نصب دستگاه ازن ژنراتور فنون آردا

 

جهت تعیین محل مناسب برای نصب ازن ژنراتور به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. به دور از هرگونه رطوبت باشد.
  2. در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد.
  3. محل جای گذاری کاملا مسطح و بدون شیب باشد.
  4. دمای محیط حداکثر می بایست ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.
  5. محل نصب می بایست کاملا ایمن و در برابر لرزش و ضربه های احتمالی باشد.
  6. فاصله ی مناسب دستگاه و محل تزریق جهت کارکرد ایده آل دستگاه می بایست حداکثر ۱۰ متر باشد( در صورتی که این فاصله بیش از ۱۰ متر باشد به تناسب از ازن تزریقی کاسته می شود)
  7. در صورت استفاده ازن ژنراتور برای تزریق به مایعات جهت جلوگیری از برگشت مایع به ازن ژنراتور می بایستی دستگاه بالاتر از سطح آن مایع (مخزن آب ، استخر و ...)نصب شود و سایر تمهیدات لازم برای جلوگیری از برگشت مایع به ازن ژنراتور اندیشیده شود.

 

  • در تمام مدت نصب تجهیزات باید در مقابل آلودگی ،‌گرد و غبار ، اجسام خارجی (براده ی آهن ، پیچ و مشابه آن ) و رطوبت محافظت شود.
  • تمامی خطوط گاز می بایستی عاری از گرد و غبار و روغن و گریس نگه داشته شود .هنگام نصب دستگاه باید از مواد مناسب (مقاوم در برابر اکسیژن و ازن) برای خطوط ،‌دستگاه ها ، در پوش ها و غیره استفاده شود.
  • در صورتی که قرار باشد دستگاه برای مدتی استفاده نشود حتما دور تا دور دستگاه جهت جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به دستگاه با مواد عایق پوشانده شود.

 

۲-اتصال گاز تغذیه(هوا یا اکسیژن )به ازن ژنراتور

 

پس از تعیین محل مناسب نصب ازن ژنراتور، نوبت به اتصال گاز تغذیه به دستگاه می رسد.
منابع گاز ورودی به ازن ژنراتور می تواند کمپرسور هوا و یا اکسیژن ساز باشد و یا کپسول اکسیژن باشد. بدیهی است در صورت استفاده از کمپرسور هوا راندمان ازن ژنراتور به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یابد.


دبی گاز ورودی با توجه به مدل ازن ژنراتور بر اساس جدول شرایط کارکرد دستگاه ها مشخصات فنی تنظیم گردد.

 

۳-کنترل اتصالات و تاسیسات

 

در صورت رعایت تمامی شرایط در مراحل قبل ، بررسی اتصالات آن طور که در پایین  آمده است بایستی صورت گیرد:
تاسیسات(شامل شیر آلات و خطوط برگشت ) را تحت فشار عملیاتی قرار داده و تمامی اتصالات بخش انتقال گاز را با اسپری نشت یاب مورد بررسی قرار دهید اتصالاتی که حباب ایجاد می کنند بایستی اصلاح و ترمیم گردند.
بررسی اتصالات باید ادامه یابد تا آنجایی که دیگر نشتی دیده نشود و همچنین پیش از راه اندازی ژنراتور ازن ، اطمینان حاصل کنید که رطوبتی در خطوط گاز وجود ندارد.

 

هشدار:

در صورت استشمام بوی گاز ازن ،‌کلید روشن /خاموش دستگاه باید بلافاصله خاموش شده و محل مورد نظر مطابق اقدامات ایمنی تخلیه شود.

 

۴-استارت دستگاه و تولید ازن

 

۴-۱-ازن ژنراتور 


پس اتصال گاز ورودی به دستگاه و اطمینان حاصل نمودن از اتصال صحیح دو شاخه به برق با فشار کلید دستگاه ازن تولید شده از خروجی نقره ای خارج می گردد.

کابل برق دستگاه شامل ۳ رشته سیم رنگی می باشد که رنگ زرد/سبز سیم اتصال به زمین می باشد ،‌که هنگام اتصال به دو شاخه حتما باید این سیم به قسمت مربوطه وصل گردد.

 

۴-۲-ازن ژنراتورمدولار(همراه با کنترل پنل)


پس از اتصال گاز ورودی به تمامی ازن ژنراتور ها و اطمینان حاصل نمودن از اتصال صحیح دو شاخه تمامی ازن ژنراتور ها به رابط (شکل I )و اتصال این رابط به ورودی کنترل پنل (شکل H)، با چرخاندن سوییچ اصلی کنترل پنل (شکل A)پس از یک دقیقه (به علت وجود محافظ نوسانات جریان برق)برق وارد سیستم می گردد و سپس با فشار کلید ازن ژنراتور ها ازن تولید شده از خروجی نقره ای رنگ خارج می گردد.

 

۵-نحوه کارکرد تایمر کنترل پنل (در صورت مدولار بودن سیستم)

نحوه کارکرد تایمر کنترل پنل (در صورت مدولار بودن سیستم)

نحوه تنظیم تایمر

 

برای تنظیم دستگاه لازم است علاوه بر مورد(FUNCTION) دلخواه ، زمان مورد نظر تنظیم شود ضمنآ در حالت های تکرار کننده (F=5 و F=6)بایستی همزمان با تنظیم مود ، هر دو زمان OFF TIME و ON TIME تنظیم شوند.
با نگه داشتن کلید (R/S)به مدت یک ثانیه مود تنظیم شده F=* بصورت چشمک زن ظاهر شده و با کلید های UP  و DOWN قابل تنظیم مجدد می باشد. با فشار دادن دوباره کلید (R/S) زمان تنظیمی ظاهر شده و با کلید های UP  و DOWNE قابل تنظیم مجدد می باشدکه بعد از شش ثانیه بصورت اتوماتیک به حافظه دائمی منتقل خواهد شد. برای انتقال صحیح اطلاعات به حافظه دائمی کافی است که دکمه (R/S)را دوباره فشار دهید .در هر حال بعد از تنظیم مجدد دستگاه پیغام لازم جهت روشن شدن اعداد تنظیمی را بصورت زیر نشان می دهد.


نحوه تنظیم تایمر                                                                                                                             
در حالت مود های ۵ و ۶ دو عدد ON TIME  و OFF TIME قابل تنظیم بوده که بعد از تنظیم اعداد تنظیمی جدید بصورت کامل نمایش داده خواهد شد.
در این دو حالت رله دستگاه در زمان OFF TIME خاموش و در زمان های  ON TIME فعال بوده و این امر دائمآ تکرار خواهد شد.
ترمینال های ۲ و ۷ برق ورودی دستگاه (220V AC) بوده و برای راه اندازی دستگاه از اتصال ترمینال ۲ به ۳ استفاده می شود.کلید دستگاه رله خروجی در ترمینال های ۵ و ۶ و ۸ قرار داشته و در هر زمان با قطع راه انداز به حالت اولیه برگشت می نماید.

 

۶-تزریق ازن تولیدی

 

با توجه به نوع کاربری و زمینه مورد استفاده ازن ژنراتور ، تزریق ازن تولیدی متفاوت خواهد بود . عمدتآ تزریق به وسیله ونتوری و یا دیفیوزر انجام می گردد . جهت تزریق ازن در خط ونتوری و جهت تزریق ازن بصورت مستقیم به مخزن از دیفیوزر استفاده می گردد. در هر دو این روش ها ، ژنراتور ازن می بایست جهت جلوگیری از برگشت مایع به ازن ژنراتور بایستی دستگاه از سطح آن مایع (مخزن آب ، استخر و... )نصب شود.
لازم به ذکر است که جنس ونتوری ، دیفیوزر ، شلنگ و لوله های ارتباطی مورد استفاده می بایست مقاوم در برابر ازن باشد . 

 برای نحوه نصب با استفاده از ونتوری و دیفیوزر می توان از نقشه های اجرایی زیر کمک گرفت.

 

۷-نقشه های اجرایی نصب ازن ژنراتور

 

۷-۱- نصب ازن ژنراتور با استفاده از کمپرسور و ونتوری

نصب ازن ژنراتور با استفاده از کمپرسور و ونتوری

۷-۲- نصب ازن ژنراتور با استفاده از خشک کن هوا و ونتوری

 

 

نصب ازن ژنراتور با استفاده از خشک کن هوا و ونتوری

از این روش می توان در محیط های عاری از هرگونه گرد  وغبار ، آلودگی ، رطوبت و...استفاده نمود.

 

۷-۳-نصب ازن ژنراتور با استفاده از کمپرسور و دیفیوزر

نصب ازن ژنراتور با استفاده از کمپرسور و دیفیوزر

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع ازن ژنراتور را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


4 دیدگاه یافت شد!

نظرات
احمد پرموزه
یکشنبه 27 آذر 1401

سلام دوست عزیز.کارگاه بسته بندی آب آشامیدنی تاسیس کردم.ایا برای این کار دستگاه ازن زن لازم دارم یا نه.و این دستگاه کجا قرار میگیره.بعد از مراحل تصفیه آب یعنی قبل از مخزن دستگاه پر کن.یا نه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

نظرات
احمد پرموزه
یکشنبه 27 آذر 1401

سلام دوست عزیز.کارگاه بسته بندی آب آشامیدنی تاسیس کردم.ایا برای این کار دستگاه ازن زن لازم دارم یا نه.و این دستگاه کجا قرار میگیره.بعد از مراحل تصفیه آب یعنی قبل از مخزن دستگاه پر کن.یا نه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

نظرات
امیرحسین گرجی
سه شنبه 8 شهریور 1401

برای استخر در ابسرد دماوند، دستگاه پمپ و تصفیه آب بهمراه دستگاه ازون ساز را نصب کرده‌ام، حالا برای بررسی فنی نهایی و راه‌اندازی آن نیاز به یک نفر با تجربه کافی برای این امر دارم، آیا شما این کار را انجام میدهید؟ در صورتیکه مثبت است، هزینه آن را اعلام فرمایید، ممنون

بامین تهویه
بامین تهویه
سه شنبه 29 شهریور 1401

سلام وقت بخیر
بله نیروی متخصص راه اندازی و نگهداری استخر داریم .
لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید