منو
تاثیر یون های منفی در تصفیه هوا
تاثیر یون های منفی در تصفیه هوا

یکشنبه 28 مهر 1398

0 4489 1041

تاثیر یون های منفی در تصفیه هوا

تاثیر یون های منفی در تصفیه هوا چیست ؟ یونیزاسیون به عنوان یک روش معالجه برای درمان آلرژی از سوی سازمان (FDA)food and drug administration تایید شده است. در واقع یون منفی اتم های اکسیژن هستند با یک الکترون اضافه و آنها به ما کمک می کنند تا احساس بهتری کنیم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با تاثیر یون منفی در تصفیه هوا با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. یون منفی چیست؟
  2. شواهد یون مثبت
  3. تاثیرات قابل مشاهده یون منفی
  4. واقعیت ها در مورد یون منفی
  5. چگونه یون های منفی آلودگی هوا را از بین می برند؟

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده 25 برند معتبر دستگاه تصفیه هوا، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های دستگاه تصفیه هوا به لینک زیر مراجعه نمایند.

یون منفی چیست؟


شاید شما هم مانند بسیاری از مردم هنگام حضور در کنار آبشار ها  یا ساحل دریا شاهد شعف و غلیان احساسات شاعرانه خود شوید و چنین حالتی را بارها تجربه کرده باشید.
لازم به یاد آوردی است که این گونه موارد را به حساب ارثی بودن هنر در فامیل خود نگذرید. در واقع این احساس رومانتیک نتیجه تاثیر یون های منفی موجود در هوای ساحل و آبشار هاست که موجب کاهش هورمون (سروتونین) در خون می شود.
هوشیاری بیشتر ،کاهش خمودگی و کسالت ،احساس نشاط و سرخوشی همگی نتیجه طبیعی یون های منفی است که در چنین محیط های طبیعی مزبور یافت می شود.
هوایی که در کوهستان و ساحل دریا در جریان است حاوی ده ها تن یون منفی است و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که در خانه و یا محل کار و جود دارد.

 

تصفیه هوا ، هوای پاک

 

دکتر ترومن متخصص یون ها از دانشگاه کلمبیا اظهار می کند: طوفان های بهاری و رعد و برق که در روز ها فصل بهار به وفور دیده می شود موجب تولید یون های منفی در هوا می شودبه همین علت معمولا بعد از بارش های بهاری شاهد احساس نشاط و سرزنده ای مردم هستیم.

تاثیر یون منفی در تصفیه هوا

 

شواهد یون مثبت


اثرات مفید یون مثبت در تصفیه هوا نخستین بار در سال ۱۹۳۲ از سوی دکتر هانسل کشف شد. وی که متوجه تغییرات شدید در حالات رفتار همکارش شده بود دریافت که این تغییرات ارتباط مستقیمی با قرار گرفتن این فرد در مجاورت مولد برق دارد.
دکتر هانسل موضوع را با دقت مورد توجه قرار داد و نتیجه گرفت هنگامی که دستگاه یون منفی تولید می کند همکارش بسیار شاداب است و به دنبال تولید یون مثبت شاهد بد اخلاقی  همکار خود بود.تحقیقاتی که به دنبال این کشف مهم انجام شدجنبه های تازه ای از تاثیر یون ها را مشخص کرد.

 

تصفیه هوا

 

تاثیرات قابل مشاهده یون منفی


اگر شما نمی توانید گردش و تفریح در کوهستان های اطراف شهر یا سواحل دریا راجزو برنامه های دائمی خود قرار دهید باید بدانید که یون های منفی را در منزل هم می توانید تولیدکنید.

در تمامی خانه ها یک وسیله تولید یون های منفی وجود دارد و آن دوش حمام است. برخود قطرات آب با مولکول های هوا یون منفی را به تعداد زیادی تولید می کند.
علت احساس آرامش پس از دوش گرفتن وجود همین یون های تولید شده است.
در مقابل عواملی که موجب تولید یون مثبت می شوند،عوارضی همچون بیخوابی ، تهوع ،‌تحریک پذیری و عصبانیت را به دنبال دارند.
اگر می خواهید عوامل تولید یون مثبت را بشناسید باید بیش از هر چیز به مانیتور رایانه ی خود توجه کنید.

این وسیله با تولید یون مثبت باعث از بین رفتن یون های منفی موجود در محیط می شود .هوای آلوده ی شهر های بزرگ مملو از یون های مثبت است که عوارض خطرناکی بر سلامت روحی و جسمی افراد دارند.
دود های خروجی از اگزود خودروها ، گاز های ناشی از کارخانه های صنعتی ،‌دود سیگار ، دود و حرارت ناشی از طبخ غذا همگی مواردی هستند که یون های منفی هوا را می بلعند و تعداد آنها را به حداقل می رسانند و  نتیجه آن اثرات منفی فراوانی بر سلامت مردم است. 
مانیتور های کامپیوتر ، تلویزیون ها و سیستم های حرارتی و برودتی (سرماو گرما)از مقدار یون موجود در هوا می کاهند .
تحقیقات نشان داده است که هم هوای داخل و هم هوای خارج از منزل، یون منفی بسیار پایینی دارد و یون مثبت (باردار از ذرات مضر)در سطح بالایی قرار دارد.
به عبارتی به نظر می رسد که بیشتر یا همه ی یون های منفی موجود در هوا در مبارزه با آلاینده ها از بین رفته اند.
این اثرات به حدی است که تعداد یون های منفی در هوا به کمتر از ۱۰۰ عدد در هر سانتی متر مکعب می رسدو این در حالی است که حداقل مقدار لازم برای یون های منفی برای کارکرد بهینه و مناسب بدن حدود ۱۰۰۰ یون منفی در هر سانتی متر مکعب است.
توصیه متخصصان این است که حضور در دل طبیعت و استفاده از یون های منفی را که به درستی ویتامین های هوا نامیده شده اند را فراموش نکنید.
البته انتظار نداشته باشید که استنشاق این ویتامین ها تمامی دردها و مشکلات شما را بلافاصله برطرف کند.

در واقع یون منفی اتم های اکسیژن هستند با یک الکترون اضافه و آنها به ما کمک می کنند تا احساس بهتری کنیم.

یون ها ذرات باردار موجود درهوا هستند که در طبیعت زمانی که انرژی بر مولکولی مانند دی اکسید کربن،اکسیژن،آب یا نیتروژن وارد می شود ، باعث می شود که یک الکترون از مولکول جداشده و یک یون باردار مثبت به جا بگذارد.
الکترون جدا شده خود را به نزدیک ترین مولکول می چسباندو آن را تبدیل به یون باردار منفی می کند.این یون باردار منفی اکسیژن است که بهترن تاثیر را بر ما دارد.
یون های منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که آلودگی های موجوددر هوایی را که ما تنفس می کنیم از بین می برد و اثر جوان کننده بر سیستم های فیزیولوژیکی ما دارند.
مانند سیستم تنفسی همانگونه که قبلا ارائه گردیدتحقیقات علمی ثابت کرده اند که در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند آثار حساسیت ،‌آسم ، افسردگی ،خستگی و سردرد کمتر دیده می شودو در این مکان ها افراد از توانایی ،‌قدرت کار ،‌تمایل به همکاری و کارکرد مغزی بالاتری برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پایین می آید.

 

واقعیت ها در مورد یون منفی


یونیزاسیون به عنوان یک روش معالجه برای درمان آلرژی از سوی سازمان (FDA)food and drug administration تایید شده است.
در مارچ۱۹۹۲ مجله ی Good house keep ing پژوهشگران خود را بران داشتند که تاثیر دستگاه های تولید یون منفی را بر دود تست کنند و ثابت شده که تمامی دود داخل یک محیط بسته تحت تاثیر یون منفی از بین می رود.
تحقیقات بخش کشاورزی آمریکا اخیرا ثابت کرده است که یونیزه کردن یک اتاق باعث می شود که ۵۲ درصد گردو غبار کمتری در هوا باشد و ۹۵ درصد باکتری کمتری در هوا باقی بماند، زیرا بیشتر آلاینده ها بر روی ذرات گردو غبار موجود در هوا زندگی می کنند.

 

چگونه یون های منفی آلودگی هوا را از بین می برند؟


بیشتر آلاینده ها و مواد آلرژی زا معلق در هوا به صورت مثبت باردار هستند و البته ، یون منفی به صورت منفی باردار است.این موضوع باعث می شود که یک جذب (مگنتیک)بین آلاینده های معلق در هوا به وجود آورد که باعث می شود آن ها یکپارچه شده و به هم بچسبند. نتیجه ی آنها خیلی سنگین می شوند تا بتوانند به صورت معلق در هوا باقی مانده و بدون اینکه بتوانند آسیبی به سلامتی ما برسانند به زمین فرود می آیند.جایی که دیگر راهی برای ورود به سیستم تنفسی شما نداشته باشند.حتی اگر آن ها قبل از اینکه پایین بیاینداز طریق دم وارد سیستم تنفسی بشوند. به دلیل افزایش حجم در قسمت فوقانی سیستم تنفسی فیلتر می شوند.
البته در صورت عدم تولید مرتب یون منفی این آلاینده های حجیم می توانند دوباره به هوا بازگردند.
تحقیقات دیگری ثابت کرده اند که یون های منفی اثر بیولوژیکی بر باکتری های و ویروس ها دارند و در صورت تماس آنها را نابود می کنند.

 

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع دستگاه تصفیه هوا امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

 

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید