منو
شیر ترموستاتیک رادیاتور و نحوه عملکرد آن
شیر ترموستاتیک رادیاتور و نحوه عملکرد آن

شنبه 30 شهریور 1398

0 7865 1761

شیر ترموستاتیک رادیاتور و نحوه عملکرد آن

شیر ترموستاتیک رادیاتور که وظیفه کنترل دمای هوای یک فضا را دارد، با تنظیم خودکار میزان آب گرم ورودی به رادیاتوری که به آن وصل شده است عمل می کند.
گاهی امکان دارد که شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی کار نکند در این مواقع باید به نکاتی توجه کرد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با شیر رادیاتور ترموستاتیک چیست و چگونه کار می کند؟ با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. شیر ترموستاتیک رادیاتور (TRV) چیست؟
  2. عملکرد شیر ترموستاتیک رادیاتور
  3. شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی کار نمی کند؟
  4. اعداد روی شیر ترموستات رادیاتور به چه معناست؟
  5. قیمت شیر ترموستاتیک رادیاتور

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع رادیاتور ، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های رادیاتور به لینک زیر مراجعه نمایند.

جهت مشاهده لیست انواع مدل های رادیاتور کلیک نمایید.

 

شیر ترموستاتیک رادیاتور TRV چیست؟

شیر ترموستات رادیاتور که بیشتر به عنوان TRV شناخته می شوند و وظیفه اصلی آن کنترل دمای هوای یک فضا با تنظیم خودکار میزان آب گرم ورودی به رادیاتوری است که به آن وصل شده‌اند.شیر ترموستات رادیاتور به شما امکان می دهد کمی کنترل بیشتری بر روی دما در هر اتاق از خانه داشته باشید .
اگر یک شیر ترموستات رادیاتور را به روش صحیح تنظیم کنید. این امکان را به شما می دهد تا مناطق مختلف گرمایشی را در تمام منزل خود ایجاد کنید ، با وجود اینکه تنها یک سیستم دیگ آبگرم متمرکز تأمین کننده منبع اصلی گرما است.
به طور خلاصه ، این شیرها روشی ساده و مقرون به صرفه برای کنترل خروجی گرمای رادیاتور و دمای یک اتاق هستند.

شیر ترموستات رادیاتور

عملکرد شیر ترموستاتیک رادیاتور

یک شیر ترموستاتیک رادیاتور خودکار تنظیم می شود و با تغییر خودکار جریان آب گرم دمای رادیاتور را تنظیم میکند.
این یک مکانیسم بسیار ساده برای درک بهتر است .شیر ترموستاتیک از دو بخش اصلی – مکانیسم و بدنه تشکیل شده است.
هنگامی که دمای اتاق شروع به تغییر می کند ، یک کپسول در قسمت شیر منبسط  یا منقبض می شود - به طور خودکار یک پین در بدنه دریچه حرکت می کند که باعث باز شدن یا بسته شدن دریچه می شود.

شیر رادیاتور ترموستاتیک

اگر دمای اتاق شما کمی پایین بیاید ، کپسول منقبض شده و سنجاق را بیرون می کشد. اجازه می دهد آب گرم بیشتری وارد رادیاتور شما شود و دمای آن افزایش یابد.
برعکس - اگر اتاق کمی بیش از حد گرم شود - انبساط همان کپسول باعث می شود که پین دریچه را ببندد و مقدار آب گرم را کاهش دهد.
کپسول های موجود در شیرهای رادیاتور ترموستاتیک با استفاده از چشمه فلزی که از موم یا مایع پر شده است ( نوعی مایع که بهترین و سازگارترین تغییر رابا تغییر دما دارد ) کار می کنند.
یکی از مهمترین مزایای استفاده از شیر ترموستات رادیاتور های مایع این است که آنها نسبت به شیر ترموستات موم  عملکرد سریعتری نسبت به نوسانات دما دارند.
عملکرد شیر موم کند است ، در حالی که شیر ترموستات رادیاتور های مایع جریان آب را به داخل رادیاتور بطور قابل توجهی سریعتر تغییر می دهند .

پیشنهاد مطالعه : بهترین مارک رادیاتور پنلی

شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی کار نمی کند؟

اگر مواردی وجود داشته باشد که فکر می کنید شیر‌ترموستاتیک شما به درستی کار نمی کند. معمولاً با برخی از تنظیمات جزئی این مسائل برطرف می شود.

  1. بعضی اوقات ممکن است رادیاتور شما کنار درب باشد. به همین دلیل باعث می شود که شیر سرد شود و خوب کار نکند و عملکرد صحیحی نداشته باشد.
  2. در مقابل ، ممکن است شیر ترموستات رادیاتور توسط یک قطعه مبلمان مسدود شود. بنابراین موم یا مایعی که تعیین می کند که پین بالا می رود و می افتد تا دمای را تنظیم کند. قادر به عملکرد صحیح نیست.
  3. مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر کاری را می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید شیر ترموستات رادیاتور شما به طور صحیح قرار گرفته است. و عملکرد آن به بهترین وجه تحت تأثیر قرار نمی گیرید.

شیر ترموستاتیک رادیاتور به درستی کار نمی کند؟
همانطور که در تصویر مشاهده میکنید ، این پوشش رادیاتور مسلماً شیر ترموستات رادیاتور را در بدترین حالت ممکن متوقف می کند ، زیرا مانع جریان هوا به شیر می شود ، این می تواند باعث شود که شیر ترموستاتیک به درستی کار نکند و فضا گرم نمی شود.

اعداد روی شیر ترموستات رادیاتور به چه معناست؟

برخلاف تصور رایج ، شماره های موجود در شیر ترموستات رادیاتور شما نشانگر دمای اتاق نیستند ، زیرا همانطور که اشاره کردم ، دمای عملکرد شیر رادیاتور بستگی به دمای آب ، جریان هوا در اطراف شیر ، اندازه اتاق و اتلاف حرارت در آن فضا از طریق دیوارها ، پنجره ها و کفها دارد.
بنابراین غیر معمولی نیست که در اتاقهای مختلف تنظیمات بسیار متفاوتی داشته باشید تا دمای یکسانی حاصل شود.
اگر اتاقی دارید که توسط دو رادیاتور جداگانه گرم می شود ، تعامل بین دو شیر ترموستات رادیاتور برقرار خواهد بود .اگر متوجه شدید درجه حرارت یکنواخت نیست ، سعی کنید تنظیمات روی شیر را در سردترین قسمت اتاق تنظیم کنید.

اعداد روی شیر ترموستات رادیاتور به چه معناست؟

چیزهایی که درباره شیر ترموستات رادیاتور باید به خاطر داشته باشید

برای پایان دادن به این مقاله ، یک مرور سریع از چیزهایی را که باید در مورد شیرهای رادیاتور ترموستاتیک در نظر داشته باشید. به شما ارائه می دهیم.

  1. شیر های ترموستاتیک رادیاتور ها دمای هوا را در اطراف رادیاتور حس می کنند و براساس آن میزان خروجی گرما را تنظیم می کنند.
  2. آنها می توانند از موم یا یا مایع پر شده باشند و براساس دمای محیط یک فضا انبساط یا انقباض داشته باشند.
  3. به منظور اطمینان از درست کار کردن آنها ، مهم است که اطمینان حاصل شود که آنها توسط مبلمان و پرده مسدود نشده اند.
  4. شما می توانید ترموستاتیک را خودتان نصب کنید .
  5. نباید از آنها در حمام استفاده کنید .

این راهنمای سریع ما برای شیر ترموستاتیک رادیاتور بود و اینکه چگونه می توان از آنها در کنار رادیاتور جدید خود استفاده کنید. امیدوارم آنچه را که لازم داشتید در این مقاله پیدا کرده باشین.

قیمت شیر ترموستاتیک رادیاتور

قیمت شیر ترموستاتیک رادیاتور ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. برند و تولیدکننده:

    • برند‌ها متفاوت می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. برندهای معروف و با کیفیت بالاتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  2. نوع و مدل:

    • وجود انواع مختلف شیرهای ترموستاتیک با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت می‌تواند به تغییر در قیمت منجر شود. مثلاً شیرهای دیجیتال با ویژگی‌های پیشرفته ممکن است گران‌تر باشند.
  3. جنس و مواد ساخت:

    • از جنس و مواد استفاده شده در ساخت شیرهای ترموستاتیک نیز قیمت آنها تأثیر می‌پذیرد. مثلاً شیرهای استیل یا برنج ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  4. ویژگی‌ها و قابلیت‌ها:

    • برخی از شیرهای ترموستاتیک دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی هستند که ممکن است قیمت را افزایش دهد. به عنوان مثال، قابلیت کنترل دما به صورت هوشمند.

به طور کلی، برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت شیر ترموستات رادیاتور، میتوانید با کارشناسان فروش شرکت بامین تهویه تماس حاصل نمایید.

راهنمای خرید شیر ترموستات رادیاتور

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع رادیاتور را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید