منو
نصب مبدل صفحه ای
نصب مبدل صفحه ای

یکشنبه 27 فروردین 1396

0 7614 2963

نصب مبدل صفحه ای

نصب مبدل صفحه ای بسیار آسان و راحت تر از منبع کویل دار و منبع دو جداره می باشد اما در زمان نصب مبدل صفحه ای باید به چند مورد توجه کرد تا راندمان دستگاه حداکثر و میزان رسوب گذاری آن کاهش یابد.در این مقاله از سایت بامین تهویه می توانید نکات نصب مبدل صفحه ای را مطالعه نمایید.همراه ما باشید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نصب مبدل حرارتی صفحه ای با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. نکات مورد توجه در نصب مبدل صفحه ای
  2. تجهیزات نصب مبدل صفحه ای
  3. شرایط نصب مبدل صفحه ای

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های مبدل حرارتی صفحه ای، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های مبدل حرارتی به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

نکات مورد توجه در نصب مبدل صفحه ای

نصب مبدل صفحه ای بسیار آسان و راحت تر از منبع کویل دار و منبع دو جداره می باشد اما در زمان نصب باید به چند مورد توجه کرد تا راندمان دستگاه حداکثر و میزان رسوب گذاری آن کاهش یابد.

 

مبدل صفحه ای

نصب مبدل صفحه ای را به افراد ماهر و با تجربه واگذار نمایید و در صورتیکه خود پیمانکار یا مجری سیستمهای تاسیساتی هستید حتما مطالب زیر را مطالعه کرده و سعی کنید به آنها عمل کنید. نصب مبدل صفحه ای به جای منابع کویلی و دو جداره در بسیاری از موتورخانه ها و دستگاه های صنعتی مرسوم شده است. استفاده از مبدل حرارتی موجب کاهش ابعاد دستگاه یا موتورخانه شما می شود. راندمان مبدل حرارتی بسیار بالا بوده و مصرف سوخت شما را نیز کاهش می دهد. از سوی دیگر به دلیل حجم و وزن کم آن سرویس، تعمیر و تعویض آن بسیار آسان می باشد اما در هنگام نصب مبدل صفحه ای باید باید توجه کرد زیرا عدم رعایت نکات و روش نصب صحیح که معمولا از سوی شرکت های سازنده اعلام می شود می تواند تمامی محاسن مبدل صفحه ای را تحت شعاع قرار دهد.

در موتورخانه های قدیمی که منبع دو جداره یا کویل دار آن جایی دور از دسترس نصب شده است، زمانی که این منابع به مشکل بر خورده یا سوراخ می شوند برای تعویض آنها باید زمان و هزینه زیادی صرف کرد و مستلزم تخریب قسمتی از بنا یا تاسیسات موتور خانه می باشد. در چنین شرایطی نصب مبدل صفحه ای بهترین راه حل می باشد.

تاسیسات موتورخانه قدیمی
مبدلهای صفحه ای با حجم بسیار کم می توانند آبگرم مصرفی ساختمان را به سادگی تامین کنند. مبدل صفحه ای بر خلاف منابع دو جداره یا کویل دار حجم ذخیره آب نداشته و آبگرم را بصورت لحظه ای تولید می کنند. در چنین شرایطی باید توجه داشت که پمپ سیرکوله آبگرم دیگ همیشه در حال کار و سالم باشد و در صورت خرابی یا عدم کارکرد مناسب آبگرم خروجی از مبدل دمای مورد نظر را نخواهد داشت.

پمپ سیرکوله

در مقاله تفاوت مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و لحیم کاری شده به بررسی ویژگی های خاص و مزایا و معایب هر دو نوع از این مبدل ها پرداخته ایم.

تجهیزات نصب مبدل صفحه ای

مبدل صفحه ای از تعداد زیادی ورق استیل با فاصله کم از هم تشکیل شده است. ایجاد رسوب و یا ورود اجسام بزرگ به داخل آن باعث انسداد مسیرهای گذر آب و از کار افتادن مبدل می شود. لذا پیشنهاد می شود در زمان نصب مبدل صفحه ای بروی مسیر آب آبگرم دیگ به مبدل حرارتی و آبسرد بهداشتی ورودی، صافی استرینر نصب شود.

صافی استرینر   فاصله ورقهای مبدل صفحه ای
همچنین بروی مسیر آبسرد ورودی به مبدل صفحه ای از یک دستگاه سختی گیر مغناطیسی استفاده شود، این کار باعث کاهش میزان رسوب گذاری در مبدل صفحه ای می شود. نصب شیر اطمینان حساس به دما و یا دما و فشار در خروجی آبگرم بهداشتی بسیار ضروری مهم است. در زمان نصب مبدل صفحه ای حتما از شیر یکطرفه در مسیر آب سرد ورودی به مبدل استفاده کنید.

سختی گیر مغناطیسی

شرایط نصب مبدل صفحه ای

مبدل صفحه ای را می توان به صورت افقی و عمودی نصب کرد اما در هر دو وضعیت باید توجه داشت مبدل به گونه ای نصب شود که هوا به سادگی از آن خارج شود. در حالت افقی بهتر است سر لوله ها به سمت بالا و در حالت عمودی لوله ها کمی شیب به سمت بالا داشته باشد.

نصب مبدل صفحه ای

برای نصب مبدل صفحه ای پیشنهاد می شود شاسی در نظر گرفته شود تا در محل خود محکم و بصورت مستقیم در کف موتورخانه نباشد. مهمترین نکته نصب مبدل صفحه ای نحوه اتصال لوله های ورودی و خروجی می باشد. در اکثر مبدلهای صفحه ای محل ورود و خروج تفاوت نداشته و فقط اینکه وروردی ها و خروجی ها خلاف جهت هم باشند مهم است. اما در برخی مبدل ها به دلیل وجود پره های هدایتی در داخل صفحات محل ورود و خروج در راندمان مبدل موثر است.مسیر حرکت آب گرم کننده و گرم شونده باید خلاف یکدیگر باشد.

محل لوله های ورودی و خروجی

قبل از نصب مبدل صفحه ای حتما کاتالوگ شرکت سازنده را مطالعه نمایید. امروزه استفاده و نصب مبدل صفحه ای در موتورخانه های منازل و کارگاه های صنعتی بسیار رواج پیدا کرده که با به کارگیری صحیح این تجهیزات می توان از مزایای فراوان آن سود جست و معایب آنها را نیز تا حد مطلوبی کاهش داد.

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات برندها و مدل های مختلف انواع مبدل حرارتی صفحه ای را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است.مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

مطالب مرتبط

انواع مبدل حرارتی استخر

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید