منو
عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی
عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

پنجشنبه 11 مهر 1398

2 3778 1215

عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی : مشعل میزان مخلوط سوخت و هوا را کنترل میکند تا احتراق به طور یکنواخت در داخل کوره دیگ انجام شود.مشعل های سوخت مایع دارای سیستم پیچیده تری نسبت به سوخت گاز هستند. در ادام مقاله می توانید بیشتر با عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی آشنا شوید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با آشنایی با عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. آشنایی با مشعل
  2. قطعات انواع مشعل
  3. مشعل گازی
  4. مشعل گازوئیل
  5. مشعل اتمی

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر مشعل ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های مشعل به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

آشنایی با مشعل


مشعل میزان مخلوط سوخت و هوا را کنترل میکند تا احتراق به طور یکنواخت در داخل کوره دیگ انجام شود.
مشعل های سوخت مایع دارای سیستم پیچیده تری نسبت به سوخت گاز هستند.
مشعل ها میتوانند  تک ،دو یا سه گانه سوز باشند .
انتقال گرما از مشعل ها به دلیل جریان مایع آشفته ، واکنش های شیمیایی با درجه حرارت بالا و تابش گازی طیفی ، یک فرآیند پیچیده است.

 

قطعات انواع مشعل

 

عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

 

مشعل میزان هوای وارد شده به محفظه احتراق  را به چند طریق می کند. مشعل می تواند از یک دمپر تک تیغه یا تیغه ورودی متحرک با استفاده از سرووموتور و یا استفاده از فن دور متغیر شامل یک VSD (درایو سرعت متغیر) در موتور فن باشد.
برای تأمین احتراق پایدار ،  VSD باید جریان هوا را بدون توقف کنترل کنند و این عمل تنها باعث ایجاد تغییر در جریان هوا می شود. دمپرها همچنین باید با ایجاد افت فشار در جریان هوا به مشعل ، جریان را کنترل کنند.

 

مشعل گازی

 

عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

 

مشعل های گازی می توانند از روش های ترکیبی استفاده کنند. پس از مخلوط کردن ، ترکیبی از گاز و هوا شعله ایجاد میگردد.
هوای تامین شده یا بوسیله فن و یا بوسیله مکش منوری و دودکش تامین میشود. Inside mixing type burner
در برخی از مشعل ها اختلاط هوا و گاز در درون کوره انجام میشود.outside mixing type burner
فشار گاز مورد نیاز مشعل در ظرفیت های مختلف متفاوت است مشعل های صنعتی از فشار گاز بالاتر استفاده میکنند.معمولا از ظرفیت ۵۰۰۰۰۰ کیلوکالری به بالا ،گاز خانگی جوابگو نخواهد بود.
مشعل های گازی معمولا با گاز مایع هم کار میکنند با این تفاوت که تغییرات کوچکی در مسیر گاز ورودی و اختلاط هوا و گاز باید ایجاد گردد.

 

 عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

 

زمانی که افت فشار محفظه احتراق بالا باشد نمیتوان از مشعل اتمسفریک استفاده کرد و در صنایع اکثرا از مشعل های دمنده دار استفاده میکنند که به لحاظ راندمان دارای رده بالاتری هستند.
طراحی نحوه اختلاط هوا و گاز در مشعل های گازی در برندهای مختلف متفاوت است و چگونگی اختلاط و تشکیل شعله و اثر گذاری شعله در کوره احتراق دیگ راندمان مشعل را تعیین میکند.

پیشنهاد مطالعه : عیب یابی مشعل

مشعل گازوئیل

 

 عملکرد مشعل گازی و مشعل گازوئیلی

 

در انتهای مسیر سوخت از مخزن به مشعل گازوئیل با استفاده از نازل های مخصوص که در انتهای مشعل نصب میشوند،گازوئیل پودر شده و آماده احتراق میشود . طراحی و چیدمان نازل ،به نوع سیستم اتمی سازی بستگی دارد. 
دو نوع مشعل گازوییل وجود دارد.

  1. مشعل گازوئیلی تبخیری
  2. مشعل گازوئیلی اتمی

تبخیر سوخت:


در مشعل هایی که سوخت را تبخیر میکنند ، سوخت با فشار کم از طریق لوله مجاور شعله ، جایی که تبخیر صورت می گیرد عبور می کند. جریان بخار با سرعت بالایی از محل حفره خارج می شود و هوای احتراق را به خود می گیرد.

 

مشعل اتمی

 

مشعلهای گازوییلی با اتمیزه کردن سوختهای مایع کارمیکنند. برای اتمی سازی ، یک نازل با پودر کردن گازوییل نازک از اجازه می دهد سوخت با سرعت مناسب وارد فضای کوره شود.

طراحی و ترتیب نازل بسته به نوع سیستم اتمی سازی دارد .نازل های ۳۰ تا ۹۰ درجه و با سیستم پاشش S,B,H

مشعل های اتمیزه کننده فشار دارای یک یا چند  نازل در خروجی سوخت هستند این نازل ها در انتهای لوله سوخت محلی که سوخت باید با هوا ترکیب شود قرار دارند.

با توجه به ظرفیت مشعل و تعداد مراحل احتراق ،ممکن است یک یا چند نازل در مشعل وجود داشته باشد. تامین فشار مورد نیز پشت نازل ها توسط پمپ سوخت تامین میشود.
لوله های ارتباطی به نازل ها در برخی از مشعل ها دو یا چند لوله است یکی برای سوخت رسانی به نازل دیگری برای برگشت گازوییل و مورد دیگر برای رساندن هوا به سر نازل.

 

راهنمای خرید انواع مشعل

 

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع مشعل ، مشعل گازی ،مشعل گازوئیلی ، مشعل دیگ بخار ، مشعل دوگانه سوز ، امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
رضا دوکوهکی
چهارشنبه 21 دی 1401

سلام لطفا راهنمایی کنید جهت خرید یک مشعل گازوئیلی به کجا و یا چه شماره تماسی میتوانم تماس بگیرم

بامین تهویه
بامین تهویه
شنبه 24 دی 1401

سلام لطفا با شماره 02188306500 تماس بگیرید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید