منو
راهنمای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی
راهنمای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

دوشنبه 15 مهر 1398

0 1349 453

راهنمای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

بخاری و هیتر صنعتی و بخاری های کارگاهی قدرتمندتر از بخاری و هیتر هایی هستند که در فضاهای اداری و مسکونی استفاده میشوند . از آنجا که بخاری ها و کوره هوای گرم و هیتر ها معمولاً در مناطق با عایق ضعیف و بدون گرمایش مرکزی استفاده می شوند ، در معرض شرایط  شدید و افت قابل توجه دما قرار دارند. در ادامه مقاله می توانید با راهنمای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی بیشتر آشنا شوید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با راهنمای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. بخاری و هیتر صنعتی و بخاری کارگاهی
  2. انواع هیتر صنعتی و بخاری های کارگاهی
  3. هیتر برقی قابل حمل
  4. هیتر تابشی
  5. هیتر مادون قرمز
  6. هیتر گازی یا هیتر گازوییلی
  7. نکات ایمنی هنگام خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی
  8. امکانات هیتر

​همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده برند های معتبر هیتر و بخاری و کوره هوای گرم ، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های هیتر و بخاری به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

در محیط‌های صنعتی و کارگاهی، نیاز به افزایش دما، گرمایش فضا، یا انجام فرآیندهای خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به منظور انتخاب بهینه‌ترین بخاری کارگاهی یا هیتر صنعتی، عوامل متعددی از جمله نوع کاربری، ابعاد محیط، نیاز به گرمایش فوری یا پایدار، و منابع انرژی در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه، راهنمای جامعی برای خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی ارائه شده است.

بخاری و هیتر صنعتی و بخاری کارگاهی

بخاری و هیتر صنعتی و بخاری کارگاهی قدرتمندتر از بخاری و هیتر هایی هستند که در فضاهای اداری و مسکونی استفاده میشوند . از آنجا که بخاری ها و کوره هوای گرم و هیتر ها معمولاً در مناطق با عایق ضعیف و بدون گرمایش مرکزی استفاده می شوند ، در معرض شرایط  شدید و افت قابل توجه دما قرار دارند.
هیتر صنعتی و بخاری کارگاهی های قابل حمل محبوبیت بیشتری دارند زیرا بسیاری از افراد از محل کار خود به عنوان کارگاه ، استودیو یا حتی مکانی برای تعطیلات استفاده می کنند. 
بخاری کارگاهی می تواند گرمای قدرتمند و مستقیمی را در منطقه ای که در آن کار می کنند و نیاز به گرمایش دارند تأمین کنند.

هیتر صنعتی معمولاً در فضاهای بزرگ و انبارها مورد استفاده قرار می گیرند. یک هیتر صنعتی می تواند به صورت یک خشک کن برای خشک شدن سریع رنگ ، بتن و خشک کردن آب و... استفاده شود.

استفاده از بخاری صنعتی برای ترمیم آسیب آب و خشک کردن ساختمان‌های جدید می‌تواند به بهبود کارایی فرآیند خشک کردن کمک کند و زمان اجرای آن را کاهش دهد، زیرا افزایش دما باعث افزایش نرخ تبخیر می‌شود. علاوه بر این، بخاری صنعتی به منظور گرم کردن گلخانه‌ها یا استفاده در سایر فعالیت‌های کشاورزی نیز به کار می‌رود. هیترهای صنعتی و بخاری‌های کارگاهی شامل مدل‌هایی هستند که می‌توانند به راحتی روی زمین، دیوار، میز یا حتی سقف نصب شوند.

در بازار، تنوع چشمگیری از بخاری‌های صنعتی و کارگاهی مشاهده می‌شود. تمام این محصولات ویژگی‌های ایمنی، راحتی و کارایی را دارند که اهمیت دارد آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید پیش از اقدام به خرید.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با کوره هوای گرم صنعتی

انواع هیتر صنعتی و بخاری های کارگاهی

انواع مختلفی از بخاری صنعتی و بخاری کارگاهی موجود می باشد ، که همه آنها روش های کارآمد و نوینی را برای گرم کردن مناطق با تغییرات شدید دما ،دارا می باشند.

هیتر برقی قابل حمل

نصب و استفاده آسان ، هیتر برقی قابل حمل در همه جا از جمله  کارگاه ها محبوبیت بیشتری را دارا می باشد. این هیتر ها انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کنند و به طور معمول از فن استفاده می کنند تا هوای گرم را در کل فضای شما پراکنده کنند. 
از آنجا که هیتر برقی باید به یک دیوار وصل شود ، قبل از خرید هیتر، دیوار مورد نیاز خود را بررسی کنید. بسیاری از مدل ها دارای دوشاخه استاندارد 220-240 ولت هستند ، اما بخاری های بزرگتر (صنعتی تر) به برق سه فاز 380 ولت نیاز دارند.

خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

هیتر تابشی

هیتر تابشی گرمارا بصورت موضعی و نقطه ای به  اشیاء یک اتاق  یا محیط مد نظرفراهم می کنند. آنها مانند پرتوهای خورشید کار می کنند. گرما از واحد به اشیاء یا افراد در مسیر آن تابیده می شود. شما باید در جلوی هیتر باشید ، بنابراین آنها مانند بسیاری از هیتر های برقی همه فضای کارگاه را گرم نمی کنند. مگر اینکه یا فضا بسته باشد یا تایم زیادی را کار کنند.
آنها همچنین کارایی و حرارت بیشتری نسبت به انواع دیگر هیتر ها دارند. این دستگاه ، برای افرادی که می خواهند مناطق خاص مانند ایستگاه کاری خود و یا فضای باز رستوران و رو گاردن و ایستگاه اتوبوس و تاکسی و ...را گرم کنند ، ایده آل است.

هیتر تابشی

هیتر مادون قرمز

هیتر مادون قرمز شبیه به هیتر تابشی ، با استفاده از فناوری طول موج مادون قرمز کار می کنند و گرمای هدفمندی را در محل کار شما ایجاد می کنند. از آنجایی که هیتر مادون قرمز از فن استفاده نمی کنند ، به دلیل عملکرد بی صدای خود شناخته شده اند ، اما نمی توانند مانند یک بخاری برقی تحت فشار فن ، هوای گرم را در کل فضای شما پراکنده کنند.
 هیتر های مادون قرمز و تابشی گزینه های عالی برای مناطق کوچک هستند.

خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

هیتر گازی یا هیتر گازوییلی

گرچه در کارگاه ها یا مناطق محصور توصیه نمی شود ، هیتر نفتی یا دیزلی برای کاربردهای صنعتی رایج هستند. این بخاری های قدرتمند نیاز دارند زمان بیشتری برای گرم کردن داشته باشند، اما می‌توانند به اندازه سایر انواع هیتر ها، فضای شما را گرم کنند.. بخاری گازی برای کاربردهای مختلف صنعتی از جمله ترمیم آسیب در آب ، خشک شدن سازه و سازهای جدید و گرم کردن مکان های شغلی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
 بخاری صنعتی برای اندازه گیری توان از وات و  یا واحد حرارتی انگلیس (BTU) استفاده می کنند. هرچه وات  و BTU بیشتر ارائه شود ، بخاری شما بیشتر می تواند فضای شما را گرم کند.

اگر یک مکان و فضای کوچکی را می خواهید گرم کنید ، یک هیتر صنعتی تابشی یا مادون قرمز را در نظر بگیرید. همچنین می توانید هیترفن دار را در نظر بگیرید که برای گرم کردن فضاهای کارگاهی کوچکتر ، حدود 1500 وات را ارائه می دهند. بخاری هایی با حدود 4000-5،000 وات برای گرم کردن بیشتر کارگاه ها متداول هستند ، در حالی که بخاری های صنعتی با سوخت بنزین برای فضاهای بزرگ یا مکانهای شغلی صنعتی بهتر هستند.

خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

پیشنهاد مطالعه : سیستم گرمایش خانگی و انواع بخاری ها

چند شرایط محیطی که باید در هنگام نگاه کردن به اندازه و توان بخاری و هیتر در نظر بگیرید:

  1. فضای عایق بندی نشده: یک کارگاه عایق بندی شده یا فضای صنعتی به این معنی است که عایق بندی دیوارها و سقف ، پنجره های با کیفیت انجام شده باشند.
  2.  فضاهای غیر عایق به گرمای بیشتری احتیاج دارند ، بنابراین اگر فضای شما عایق نیست ، یک بخاری قوی تر بخرید.
  3. برای گرم کردن کل کارگاه یا فضای صنعتی به یک هیتر بزرگتر احتیاج دارید. اما اگر فقط می خواهید قسمت خاصی از کارگاه خود را مانند فضای کار خود را  گرم کنید ، یک هیتر تابشی را در نظر بگیرید که گرمای مستقیمی را به مکان شما ارائه می دهد.
  4. ارتفاع سقف: سقف های کارگاه و فضای صنعتی به طور کلی حداقل ۳ متر است. سقف های بالاتر به معنای فضای  با حجم بیشتر هستند و برای گرم کردن فضا به مقدار انرژی و BTU های بیشتری احتیاج دارند.
  5. افزایش دما: اگر در یک قسمت خاص از کشور زندگی می کنید که سردسیر است، برای گرم کردن فضا به یک هیتر قدرتمندتر نیاز دارید.افزایش دما به سادگی تفاوت بین دمای داخلی و دلخواه شما است. به دنبال هیتر با قدرت کافی برای رسیدن به افزایش درجه حرارت مورد نظر خود باشید.

الزامات برقی هیتر

از آنجا که هیتر کارگاهی و هیتر صنعتی به طور کلی از هیتر های مسکونی قدرتمندتر هستند ، بسیاری از آنها از پریزهای استاندارد 220-240 ولت استفاده نمی کنند. در عوض ، به برق سه فاز  380ولت نیاز دارند. بخاری های 220 ولت به سادگی می توانند به اکثر پریزهای خانگی متصل شوند ، در حالی که بخاری ها با 380 ولت فضای بزرگتر را گرم می کنند اما با پریزهای مسکونی کار نمی کنند. خوشبختانه بسیاری از فضاها و کارگاه های صنعتی برای لوازم قدرتمندتر سیم کشی شده اند.
قبل از خرید بخاری برقی ، میزان آمپراژ سوکت برق خود را بررسی کنید — شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که خانه شما مجهز به ولتاژ و آمپراژ است. بیشتر بخاری ها از 15 یا 20 آمپر استفاده می کنند.
سایر هیتر های صنعتی که عموماً برای اماکن ساختمانی یا دیگر فضاهای مناسب تهویه مناسب هستند ، از نفت سفید یا بنزین به عنوان سوخت استفاده می کنند. این مدل های قدرتمند محبوب هستند زیرا به هیچ نوع منبع انرژی احتیاج ندارند. به سادگی آنها را به فضای کاری خود منتقل کنید و آنها را برای گرمای فوری روشن کنید.

بیشتر افراد با هیتر کارگاهی آشنا هستند ، اما مدل های دیگر را می توان به دیوار یا سقف شما نصب نمود. یک منبع تغذیه اصلی باید برای روشن کردن بخاری شما در دسترس باشد و از کابل ها برای اتصال هیتر شما به طور مستقیم به مدار استفاده می شود. 

نکات ایمنی هنگام خرید بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی

علاوه بر نکات برقی ، چندین ویژگی ایمنی دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام خرید یک بخاری کارگاهی و هیتر صنعتی به دنبال آن باشید.

  1. Tip-Over Switch: این ویژگی در صورت خاموش شدن به طور خودکار هیتر را خاموش می کند.
  2. محافظت از گرمای بیش از حد: یک سوئیچ محافظت از گرمای بیش از حد در صورت رسیدن دمای خاصی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد هیتر را خاموش می کند.
  3. کاور برخی هیتر ها و بخاری ها در هنگام کار دارای دمای بالایی هستند و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از برخورد کودکان و ... صورت گیرد.
  4. قبل از نصب بخاری کارگاهی حتماً فاصله بین بخاری و دیوارها یا سقف را اندازه بگیرید.
  5. مدار تغذیه بخاری باید قادر به حمل آمپراژ و ولتاژ مورد نیاز بخاری شما باشد.
  6. دریچه ها ، اگزوزها یا هر دهانه دیگری را در هیتر خود مسدود نکنید.
  7. همیشه هیتر خود را قبل از سرویس خاموش کنید و قبل از تمیز کردن ، جابجایی یا نگهداری آن را از برق بکشید.

امکانات هیتر

  1. هیتر های کارگاهی برای کنترل گرمای خود از ترموستات استفاده می کنند. و بیشتر از دستگیره دستی برای تنظیم میزان گرمای ورودی به فضای شما استفاده می کنند. 
  2. رایج ترین ترموستات ها دارای تنظیمات گرمای کم و زیاد هستند. ترموستات ها فضای شما را بدون گرم شدن بیش از حد گرم نگه می دارند.
  3.  ترموستات همچنین از نظر کارآیی مناسب است. زیرا هنگامی که سطح گرمای  فضای شما که در حال افزایش است ، گرما را متوقف می کند. برخلاف سایر هیتر ها که به طور مداوم با کنترل دستی کار می کنند.

سایر امکانات هیتر

  1. دریچه های قابل تنظیم: دریچه های قابل تنظیم به شما امکان می دهند گرما را به مکانی خاص هدایت کنید .
  2. سیم برق بلند: فضاهای صنعتی و حتی کارگاه ها بزرگ هستند و یک سیم برق بلند مانور فضای شما را راحت تر می کند.
  3. دسته حمل: بخاری خود را در اطراف فضاهای بزرگ جابجا کنید. یا آن را در هر مکانی که می خواهید با دسته حمل آسان جابجا کنید.
  4. چرخ ها: در بخاری های بزرگ صنعتی ، چرخ ها به شما کمک می کنند بخاری خود را به سرعت جابجا کنید.
  5. این را در نظر بگیرید
  6. خرید بخاری گاز مایع برای کارگاه ها پیشنهاد نمی شود. با وجود تعدادی از مواد قابل اشتعال که در کارگاه ها (نفت سفید ، رنگ ، چوب و غیره) قرار دارد. بخاری پروپان می تواند یک نگرانی جدی برای ایمنی باشد. ما پیشنهاد می کنیم از سایر انواع بخاری که در بالا مورد بحث قرار گرفت استفاده کنیم. بخاری های برقی برای اینچنین فضاهایی محبوب تر هستند.

نتیجه گیری

با انجام یک تحقیق دقیق و درنظر گرفتن نیازهای خاص خود، می‌توانید بهترین بخاری کارگاهی یا هیتر صنعتی را انتخاب کرده و به بهینه‌ترین شکل ممکن از این تجهیزات برای فعالیت‌های صنعتی خود بهره‌مند شوید.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید