منو
تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی
تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396

0 12853 6152

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی در کشور با توجه به حجم بالای اجناس قاچاق و چینی بسیار مشکل و در پاره ای موارد غیر ممکن است. اجناس چینی که با برند کولر گازی های معروف وارد بازار شده اند به دلیل قیمت کم توانسته اند به سرعت برای خود جا باز کرده و اطمینان برخی از مصرف کنندگان را جلب کند و تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی بسیار دشوار شده است.

تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی در کشور با توجه به حجم بالای اجناس قاچاق و چینی بسیار مشکل و در پاره ای موارد غیر ممکن است. اجناس چینی که با برند کولر گازی های معروف وارد بازار شده اند به دلیل قیمت کم توانسته اند به سرعت برای خود جا باز کرده و اطمینان برخی از مصرف کنندگان را جلب کند.

آیا می دانید  از بین این همه برندهای متفاوت کولر گازی چطوری می توانید مناسب ترین کولر گازی را برای خودتون انتخاب کنید؟
جهت مشاهده راهنمای خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
  کولر گازی

شاید معروف ترین برند کولر گازی که نمونه های تقلبی و چینی آن وارد بازار ایران شده کولر گازی اجنرال است. اجنرال که حاصل مشترک فوجیتسو جنرال ژاپن و گروه ETA-Ascon دبی می باشد، در هند و تایلند تولید می شود که البته دفتر مرکزی آن در شهر Chennai هند می باشد.

کولر گازی اجنرال
اکثر مردم اجنرال را برندی آمریکایی می دانند که این موضوع بدلیل شباهت برند این کولر با برند جنرل الکتریک آمریکایی می باشد.

کولر گازی اجنرال هندی در تمام کشورهای خاور میانه و خاور دور به دلیل کیفیت و دوام بالا بسیار مشهور است. از این کولر در کشورهای حاره ای بسیار استفاده می شود.

این محبوبیت بیش از حد برای برند اجنرال گران تمام شده و نمونه‌های تقلبی بسیاری با عناوین مختلف اما مشابه اجنرال در کشور یافت می شود.

مرز اصلی ورود این کولر گازی های تقلبی مرزهای غربی کشورمان بخصوص بانه می باشد. شاید به همین دلیل می باشد که به آنها کولر بانه ای می گویند. تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی اجنرال از روی نام، لوگو و مدل آنها امکان پذیر است.کولر گازی اسپلیت اجنرال

  1. کولر گازی اجنرال تقلبی با نامهای اجنرال  ZH یا KIT، جنرال به بازار عرضه می شود.

کولر گازی جنرال ZH     کولر گازی جنرال KH

البته اجناس تقلبی فقط مربوط به کولر گازی اوجنرال نشده و برند هایی مانند ال جی و کولر گازی سامسونگ نیز نمونه تقلبی دارند. بخصوص در مدلهای اینورتر دارد که قیمتی بالاتر دارند. برای خرید کولر گازی اینورتر بهتر است به نمایندگی ها مجاز و فروشگاهای معتبر مراجعه فرمایید و ضمانت نامه و مشخصات کولر را در زمان خرید بررسی کنید

بزرگترین مشخصه کولرهای اینورتر تقلبی که اکثر توسط افراد غیر حرفه ای نام گذاری و کدگذاری میشود نام اینورتر و لوگوی آنهاست به عنوان مثال invert V نام تجاری کولر گازی اینوتر ال جی است در در مدلهای تقلبی بروی کولر گازی های سامسونگ نیز مشاهده می شود. و سامسونگ از عبارت smart یا  smart inverter استفاده میکند. 

  1. در تشخیص کولر گازی های تقلبی و اصلی می توان از سریال و مدل کولر گازی نیز استفاده کرد زیرا مدلهای تقلبی سریال شبیه نمونه اصلی با یک حرف بیشتر یا کمتر یا متفاوت خواهند داشت. در زمان خرید محصولاتی که شناخت کافی از برند و تفاوت مدلهای اصلی و تقلبی آن ندارید حد الامکان سعی کنید از فروشگاه های معتبر و یا نمایندگی های اصلی تهیه فرمایید. اما مطمئن ترین راه خرید محصولات اصلی از طریق شرکت های وارد کننده معتبر می باشد.
  2. اگر در زمان خرید موفق به تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی نشدید در زمان کارکرد آن حتما تفاوتها را احساس خواهید کرد. شاید از نظر ظاهر هر دو محصول شبیه یکدیگر باشند اما در باطن تفاوتهایی دارند و همین تفاوتها باعث کاهش قیمت نمونه تقلبی آن شده است. مثلا در مدل‌های تقلبی توان برودتی کمتر از مدلهای اصلی می باشد و سرما زایی خوبی نخواهند داشت



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید