منو
منیفولد سرویس کولر گازی
منیفولد سرویس کولر گازی

سه شنبه 10 اردیبهشت 1398

0 3208 1077

منیفولد سرویس کولر گازی

منیفولد سرویس کولر گازی ابزاری است برای سرویس و عیب یابی کولر گازی که انجام عملیاتی نظیر هواگیری (پرچ کردن) ، سنجش فشار های سیستم ، تخلیه و شارژ کولر گازی از ماده مبرد ، شارژ روغن و… آسان میکند، استفاده می شود.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی و سوالات متداول در رابطه با منیفولد سرویس کولر گازی با عناوین زیر در این مقاله بیان شده است.

  1. منیفولد سرویس (شیر چند راهه)
  2. اجزای تشکیل دهنده گیج منیفولد
  3. شیلنگ های منیفولد
  4. مشاوره و فروش کولر گازی در بامین تهویه

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های کولر گازی، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های کولر گازی و اسپلیت به لینک زیر مراجعه نمایند.

منیفولد سرویس (شیر چند راهه)


منیفولد سرویس کولر گازی ، برای انجام عملیاتی نظیر هواگیری (پرچ کردن) ، سنجش فشار های سیستم ، تخلیه و شارژ کولر گازی از ماده مبرد ، شارژ روغن به سیستم بالاخره تحت فشار قرار دادن سیستم با انواع نشت یاب الکترونیکی ، گاز ازت ، ازشیر چند راهه یا مانیفولد استفاده می شود.

یک مانیفولد کامل مجهز به فشار نمای فشار زیاد ، فشار نمای فشار کم (فشار نمای مرکب)، دو شیر دستی مربوط به فشار بالا و پایین و سه عدد شیلنگ فشار قوی مهره ای ۴/۱ اینچی است که آب بندی کردن آنها از واشرهای لاستیک مصنوعی استفاده می کنند و با دست می توان آنها را کاملا سفت و آب بندی کرد. 
تصویر یک مانیفولد سرویس کامل نشان می دهد.

 

 منیفولد سرویس کولر گازی
 

اجزای تشکیل دهنده گیج منیفولد 


شیر دستی ، شیلنگ و فشار نمای سمت چپ که به رنگ آبی می باشند قسمت فشار کم مانیفولد را تشکیل می دهند و به قسمت فشار کم سیکل تبرید متصل می شوند و شیر دستی ،‌شیلنگ و فشار نمای سمت راست که به رنگ قرمز می باشند قسمت فشار زیاد مانیفولد را تشکیل می دهند و به فسمت فشار زیاد سیکل تبرید متصل می شوند.شیلنگ وسطی (زرد رنگ )به خط شارژ کپسول مبرد ، پمپ وکیوم ، ظرف روغن متصل می گردد.
وقتی شیر های دستی (آبی و قرمز) بسته باشند (در موقعیت نشیمنگاه جلو) مسیر شیلنگ های کناری با شیلنگ وسط (زرد )بسته می شود و وقتی شیر های دستی باز باشند (در موقعیت نشیمنگاه عقب) مسیر شیلنگ های کناری با شیلنگ وسط باز می گردد.
 

منیفولد سرویس کولر گازی
 

شیلنگ های منیفولد


مسیر گیج آبی (فشار نمای آبی) با شیلنگ آبی و گیج قرمز (فشار نمای قرمز) با شیلنگ قرمز در هر دو موقعیت شیر دستی (باز و بسته) باز می باشند. بعضی از مانیفولد های سرویس به جای استفاده از شیلنگ های رنگی فقط از یک رنگ که معمولا سیاه است استفاده می کنند . بر روی شیلنگ های مانیفولد فشار نهایی کار (فشار مجاز)بر حسب PSI نوشته شده است و نبایستی از آنها برا ی فشار های  بیشتر از آنچه قید شده است استفاده نمود. شیلنگ وسط بعضی از مانیفولد های سرویس به رنگ سفید و یا مشکی نیز می باشد. فشار کار شیلنگ های مانیفولد سرویس در حد 500PSI و فشار تست آنها در کارخانه در حدود 2000PSI می باشند.
این شلنگ ها در طول های 90 سانتی متر 120 سانتی متر و 180  سانتی متر موجود می باشد. 
 

منیفولد سرویس کولر گازی
 

برای کنترل جریان ماده مبرد عبوری از مانوفیلد سرویس بر روی بعضی از آنها شیشه رویت مایع مبرد (ساید گلاس) وجود دارد . بر روی صفحه های مدرج فشار سنج های مانیفولد سرویس برای هر ماده مبرد معمولا:
(R12-R22-R134a-R404-R410a-R502)
درجه بندی دما نیز درج شده است که با توجه به نوع ماده مبرد درون سیستم و فشار نشان داده شده ، درجه حرارت مبرد را می توان قرائت کرد.

 

مشاوره و فروش کولر گازی در بامین تهویه


مشاورین شرکت بامین تهویه امکان ارائه مشاروه جهت انتخاب و خرید انواع کولر گازی را به مشتریان محترم دارا میباشد.
فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های کولر گازی را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاهها و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن را در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. 

 



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید