منو
محاسبه پمپ جکوزی
محاسبه پمپ جکوزی

سه شنبه 9 خرداد 1396

0 7570 3288

محاسبه پمپ جکوزی

محاسبه پمپ جکوزی توسط سازندگان و مجری های پروژه های ساختمانی اکثرا بصورت سرانگشتی و تجربی انجام می شود در حالیکه محاسبه به روش دقیق نیز بسیار ساده و برای خرید پمپ نیز اطلاعات کاملتری در اختیار ما قرار میدهند. در روش سر انگشتی انتخاب پمپ بر حسب قدرت الکتروپمپ می باشد که برای سفارش و خرید پمپ هیچ کمکی به ما نمیکند.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با محاسبه پمپ جکوزی با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. محاسبه پمپ جکوزی

 

استفاده از یک جکوزی در منزل یکی از راه‌های بسیار محبوب برای استراحت و آرامش است. اما انتخاب و نصب یک پمپ مناسب برای جکوزی امری حیاتی است تا حفظ کیفیت آب و اجرای بهینه فعالیت‌های مربوط به جکوزی ممکن شود. در این مقاله، به روش‌ها و فرایندهای محاسبه نیازهای پمپ جکوزی پرداخته خواهد شد تا به شما کمک کند تا بهترین پمپ را برای جکوزی خود انتخاب کنید.

محاسبه پمپ جکوزی

محاسبه پمپ جکوزی توسط سازندگان و مجری های پروژه های ساختمانی اکثرا بصورت سرانگشتی و تجربی انجام می شود .محاسبه پمپ جکوزی بصورت دقیق و واقعی بسیار ساده و در عین حال با نتیجه بسیار مناسب تر می باشد.

پمپ جکوزی
محاسبه پمپ جکوزی بصورت سر انگشتی فقط قدرت الکترو موتور بدست خواهد آمد . به عنوان مثال برای جکوزی با 8 نازل توان الکتروپمپ حدود 4 اسب محاسبه می شود . اما باید توجه کرد که الکتروپمپ های زیادی هستند که توان 4 اسب دارند اما هد و دبی متفاوتی با هم دارند . پمپ 4 اسب پنتاکس مدل CB با هد 67 متر و دبی 12 متر مکعب ، پمپ 4 اسب پنتاکس مدل CH هد 8/31 دبی 42 متر مکعب ، پمپ 4 اسب پنتاکس مدل CM با هد 46 متر و دبی 15 متر مکعب .

پس به سادگی می توان نتیجه گرف ، ملاک انتخاب و محاسبه پمپ جکوزی قدرت الکتروموتور نبوده ، بلکه هد و دبی یک پمپ مهم است .

قیمت پمپ جکوزی

انتخاب بهترین جت پمپ جکوزی با توجه به تعداد و مشخصات نازل ها

جت پمپ جکوزی با ایجاد فشار در پشت نازل های جکوزی ، باعث ایجاد مکش هوا از مجرای مخصوص نازل ها و در نهایت ماساژ بدن می شود .بهترین ملاک انتخاب جت پمپ جکوزی تعداد نازل ها و مشخصات فنی آنها می باشد . این مشخصات فنی شامل دبی هر نازل و فشار مناسب کار کرد می باشد که در اکثر کاتالوگ ها یافت می شود . اما اگر کاتالوگ شرکت سازنده در دسترس نبودمی توان بصورت تقریبی وسرانگشتی دبی هر نازل را بین 7/2 تا 6/5 متر مکعب ( بهترین میزان حدود 3 تا 5/3 متر مکعب ) ، و فشار کاری با این دبی 2 بار یا 30PSI در نظر گرفت.

با جمع دبی کل نازل ها و داشتن فشار کاری از جدول شرکت سازنده یا نمودار کار کرد آن ها می توان پمپ مناسب را انتخاب کرد .

در محاسبه پمپ جکوزی تعداد دور الکتروپمپ را 290 دور لحاظ می کنند وافت فشار 2 تا 4 متر ستون آب به ازای هر 100 متر طول لوله کشی محاسبه می شود .

حداکثر زمان کارکرد الکتروپمپ جکوزی خانگی 15 دقیق دقیقه می باشد . اما در جکوزی های عمومی ، جت پمپ بصورت دائم الکار هستند و به دلیل استهلاک بالا این پمپ ها بهتر است که پمپ رزرو در نظر گرفته و زمان کارکرد بین تمام پمپ ها تقسم شود .

اهمیت نصب پمپ جت جکوزی در ارتفاع مناسب و احتیاط در مورد کاویتاسیون

پمپ جت جکوزی حتما باید در ارتفاعی پایین تر از سطح کف جکوزی نصب شود تا NPSH یا فشار دهانه مکش مثبت ایجاد شود . جت پمپ جکوزی دبی زیادی دارد و دمای آب جکوزی هم بالا می باشد . این دو پارامتر باعث افزایش احتمال ایجاد پدیده کاویتاسیون در پمپ می شود ، پس محاسبه پمپ جکوزی را به دقت انجام دهید .

استفاده از بلوور هوا برای بهبود کیفیت ماساژ در جکوزی‌ها

در برخی از جکوزی ها از بلوور هوا برای هدایت جریان هوا به سمت نازل های جکوزی استفاده می شود. این کار باعث کمک به شدت جریان آب خروجی از نازل و کیفیت بهتر ماساژ آب خواهد شد. انتخاب و میزان ظرفیت بلوور جکوزی براساس میزان هوای موردنیاز هر نازل انجام می شود .

جکوزی

نتیجه:

با انجام محاسبات دقیق و انتخاب پمپ آب جکوزی مناسب، می‌توانید از جکوزی خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید و از آن برای استراحت و آرامش استفاده کنید. حفظ کیفیت آب و اجرای بهینه فعالیت‌های جکوزی به عهده یک پمپ آب مناسب است، بنابراین انتخاب با دقت و آگاهی اهمیت دارد.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر