منو
نصب یونیت هیتر
نصب یونیت هیتر

شنبه 24 آذر 1397

0 2719 701

نصب یونیت هیتر

نصب یونیت هیتر ها Unit Heater Installation با توجه به نوع یونیت هیتر متفاوت است .یونیت هیتر ها در دو نوع indoor و out door تولید می شوند که نوع indoor دارای سه مدل سقفی – دیواری و زمینی است. در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی یونیت هیتر های دیواری و سقفی indoor بیان میشود.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نصب یونیت هیتر با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. نصب یونیت هیتر عمود زن
  2. نصب یونیت هیتر دیواری
  3. آرایش قرار گیری یونیت هیتر
  4. کنترل دما و مدار برق یونیت هیتر

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های یونیت هیتر، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های یونیت هیتر به لینک زیر مراجعه نمایند.


نصب یونیت هیتر ها Unit Heater Installation با توجه به نوع یونیت هیتر متفاوت است . یونیت هیتر ها در دو نوع indoor و out door تولید می شوند که نوع indoor دارای سه مدل سقفی – دیواری و زمینی است. در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی یونیت هیتر های دیواری و سقفی indoor بیان میشود.

نصب یونیت هیتر عمود زن

مدل سقفی یونیت هیتر یا همان یونیت هیتر های عمودزن که باد گرم را از بالا به پایین هدایت می کنند ، دارای قابلیت گرمایش مطبوع تر هستند و راندمان بالا تری دارند .ارتفاع نصب یونیت هیتر عمود زن به ظرفیت دستگاه و ارتفاع سقف بستگی دارد .

در نصب یونیت هیتر سقفی باید دقت شود که استراکچر مربوطه به درستی اجرا گردد و از سقف تمام شده حد اقل ۶۰ سانتی متر پائین تر باشد.

ارتفاع مناسب نصب در راندمان یونیت هیتر عمود زن بسیار حائز اهمیت است.

محل نصب لوله های ورودی و خروجی در یونیت هیتر عمود زن بدلیل همتراز بودن لوله ها (کویل افقی است) تفاوتی ندارد.

ارتفاع نصب یونیت هیتر عمود زن تعیین کننده ی زاویه خروج هوا از دستگاه است .هرچه ارتفاع نصب بیشتر باشد ، زاویه ی دمپر ها تند تر می شود و هرچه ارتفاع نصب یونیت هیتر ها کم تر باشد، زاویه باز تری برای دمپر ها در نظر گرفته می شود.

هرچه زاویه ی دمپر ها تند تر باشد ، سرعت باد خروجی از دمپر بیشتر شده و بلعکس.

سرعت هوا در ارتفاع ۲ متری از کف که به اندازه ی قد انسان است باید حدود ۰.۱ متر بر ثانیه باشد.

طول پرتاب باد یونیت هیتر ۹۰۰ دور با ۱۴۰۰ دور متفاوت است .

طول پرتاب در یونیت هیتر عمود زن ۹۰۰ دور در ظرفیت های مختلف از ۳ تا ۱۰ متر و در یونیت هیتر های ۱۴۰۰ از ۴ تا ۱۳ متر می باشد.

نصب یونیت هیتر

نصب یونیت هیتر دیواری

در نصب یونیت هیتر دیواری ارتفاع نصب ، زاویه پره ها ، لوله های ورودی و خروجی اهمیت بالایی دارند . لوله های واصله به یونیت هیتر دیواری در نوع آبگرم بصورت ورودی از پائین و خروجی از بالا می باشد .

 بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع آب سرد شونده که دمای خود را در سیستم از دست داده است معمولا از قسمت پائین تخلیه می گردد، اما در یونیت هیتر ها  به دلیل وجود امکان هوا گیری باید آبگرم را از پائین وارد کرد و خروجی را از اتصال بالا برقرار کرد.

در نصب یونیت هیتر بخار حتما باید توجه شود که ورودی دستگاه از بالا و خروجی بخار و کندانسه به پائین دستگاه وصل شود.در صورت نصب اشتباه، آب چگالیده در کویل یونیت هیتر جمع شده و یونیت هیتر کارایی خود را از دست می دهد.

 در نصب یونیت هیتر بخار استفاده از تراپ بخار ،شیر یکطرفه ،مهره ، ماسوره و ساقه ی آشغال گیر وشیرفلکه های ورودی و خروجی الزامیست .

حداقل ارتفاع نصب یونیت هیتر افقی زن یا دیواری معادل ۳ متر است و معمولا در این ارتفاع زاویه دمپر ها ۹۰ درجه تنظیم می گردد.

 پرتاب باد یونیت هیتر افقی زن ۹۰۰ دور در ظرفیت های مختلف از ۵/۵ تا ۱۶ متر طول و و پرتاب باد در یونیت هیتر ۱۴۰۰ دور دیواری از ۸ تا ۲۳ متر می باشد.

نصب یونیت هیتر

در لوله کشی یونیت هیتر آبگرم استفاده از شیرفلکه های ورودی و خروجی و مهره ، ماسوره و شیر هواگیری الزامیست.

نصب یونیت هیتر دیواری

حداقل فاصله ی نصب یونیت هیتر دیواری از دیوار معادل ۴۵ تا ۹۰ سانتی متر باید باشد.

حداقل ارتفاع نصب یونیت هیتر ها باتوجه به ظرفیت حرارتی از ۳ متر تا 4/5 متر متفاوت است.

نصب یونیت هیتر دیواری نیازمند استراکچر مخصوص است که یا در زیر یونیت قرار می گیرد و یونیت روی آن سوار می شود و یا در بالای یونیت هیترقرارمی گیرد و بوسیله ی اتصال پیچ و مهره مهار می شود.

جهت نصب یونیت هیتر هایی که از زیر مهار می شوند استفاده از نبشی برای ساخت نشمین دستگاه مناسب است .

نصب یونیت هیتر

نصب یونیت هیتر

آرایش قرار گیری یونیت هیتر

جا نمایی یونیت هیتر به حالت هندسی و ابعادفضا، ارتفاع ، ظرفیت حرارتی و تعداد دستگاه ها مرتبط است . در زیر نمونه هایی از جانمایی دستگاه های یونیت هیتر دیواری نمایش داده شده است.

یونیت هیتر هندسی

یونیت هیتر ابعاد فضا

یونیت هیتر فضا

یونیت هیتر ارتفاع

کنترل دما و مدار برق یونیت هیتر

کنترل دما در یونیت هیترتوسط ترموستات محیطی انجام می شود . در یونیت هیتر های تکفاز ترموستات در مسیر برق تغذیه الکترو موتور  قرار میگیردو در یونیت هیتر های سه فاز تروستات بواسطه کنتاکتور برق دستگاه را قطع و وصل میکند.

کنترل دما و مدار برق یونیت هیتر

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع یونیت هیتر را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر