منو
خرید دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب
خرید دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب

یکشنبه 11 شهریور 1403

0 180 5

خرید دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب

اکثر مردم حدود یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب خود می گذرانند با فرض اینکه شما حدود هشت ساعت در شب می خوابید، یعنی یک سوم روز. بنابراین، منطقی است که قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب در نزدیکی تخت شما می تواند ساعت ها به شما امکان دسترسی بی وقفه به هوای پاک را بدهد.

ممکن است نتوانید آلودگی هوا را که در محل کار یا سطح شهر در معرض آن قرار دارید کنترل کنید، اما می توانید کیفیت هوای خانه مخصوصا اتاق خواب خود را بهبود دهید. با خریدن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب خود، می توانید به کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در طول شب کمک کنید.

با این حال، قرار دادن دقیق دستگاه تصفیه هوا می تواند به شدت بر کارایی آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، پنهان کردن آن در پشت تلویزیون یا چسباندن آن در گوشه ای می تواند کارایی دستگاه تصفیه هوا را تا 50 درصد کاهش دهد. در این مقاله از بامین تهویه به اهمیت دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب و تاثیر کیفیت هوا بر کیفیت خواب پرداخته ایم.

تصفیه هوای اتاق

آیا دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب مفید است؟

قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب به شما این امکان را می دهد که ساعت ها هوای تمیز تنفس کنید که ممکن است در طول روز نتوانید آن را تجربه کنید. با این حال، برای بهره‌مندی بیشتر از کیفیت هوای داخل خانه، باید مطمئن شوید که دستگاه تصفیه هوا در زمان خواب در یک مکان ایده آل مانند میز تخت خواب شما قرار دارد.
احتمالاً می دانید که خواب و سلامتی مکمل هستند و هرچه استراحت بیشتری داشته باشید و احساس خوبی خواهید داشت. اما بیایید بررسی کنیم که در واقع چه چیزی منجر به کیفیت خواب خوب می شود. برای بسیاری از ما، به طور خودکار اتفاق نمی‌افتد، به ویژه با افزایش سن.
استفاده از یکی از دستگاه های تصفیه هوا در جایی که می خوابید مطمئناً شما را در مسیر یک استراحت شبانه عالی قرار می دهد. ما تمام دلایلی را برای شما توضیح خواهیم داد که چرا شما به یک دستگاه تصفیه هوا کوچک برای اتاق خواب نیاز دارید.
هنگام خرید دستگاه تصفیه هوای جدید باید اندازه اتاق خواب خود را نیز در نظر بگیرید.
مدل های مختلف دستگاه تصفیه هوا برای اتاق هایی با اندازه های مختلف تولید می شوند و شما باید با توجه به شماره نرخ تبدیل هوای پاک (CADR) یک دستگاه تصفیه هوا برای کمک به اندازه گیری میزان جریان هوا در هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. یک عدد CADR کمتر ممکن است برای اتاق های بزرگتر مناسب نباشد.

شایع ترین آلاینده های موجود در اتاق خواب کدامند؟

اتاق خواب ها می توانند میزبان انواع آلاینده های موجود در هوا، هم ذرات معلق و هم گازهای سمی باشند. از بین تمام اتاق های خانه، اتاق خواب ها معمولاً دارای بیشترین پارچه هستند، از جمله تشک، ملحفه، پرده، فرش و مبلمان روکش شده. این مکان ها می توانند به سرعت آلاینده ها را به خود جذب کنند و دوباره آن ها را وارد هوا کنند.
برخی از رایج ترین انواع آلودگی ذرات موجود در اتاق خواب عبارتند از:

  1. گرد و غبار و کنه
  2. شوره حیوانات خانگی
  3. هاگ های کپک
  4. سوسک ها
  5. گرده

همچنین می توانید آلودگی های گازی مانند ترکیبات آلی فرار (VOCs) را در اتاق خواب پیدا کنید. منابع VOC می تواند شامل مبلمان و فرش ها، خوشبو کننده های هوا و محصولات آرایشی شخصی باشد.

چرا باید نگران آلودگی هوای اتاق خواب باشیم؟

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا به دلیل ارتباط آن با اثرات منفی سلامتی مانند بیماری های تنفسی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان همیشه نگران کننده است. آلاینده های موجود در هوای اتاق خواب به دلیل توانایی آنها در تاثیرگذاری بر کیفیت خواب شما (و ارتباط بالقوه آنها با ایجاد آپنه خواب) می تواند یک خطر منحصر به فرد باشد.
هوای کثیف و کهنه ، ناشی از تجمع دی اکسید کربن و آلاینده های موجود در هوا، می تواند به خواب رفتن و خوابیدن را سخت کند. همچنین می تواند منجر به احساس خستگی روز بعد و کاهش عملکرد شود.
کپک، کنه گرد و غبار، گرده گل و سایر آلرژن های موجود در هوا می توانند همچنین بر میزان خواب شما در شب تأثیر می گذارد.
قرار گرفتن یک شبه در معرض این عوامل تحریک کننده آسم و آلرژی ممکن است منجر به علائمی مانند احتقان بینی شود که می تواند بر میزان خواب شما تأثیر بگذارد.
آلودگی ذرات، از جمله گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی، ممکن است شما را از داشتن چشم‌های با کیفیت در شب بازدارد. قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا می تواند بر سلامت تنفسی شما تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات تنفسی در شب شود که باعث اختلال یا خواب ناآرام می شود.
خواب خوب شبانه برای سلامت روحی و جسمی شما ضروری است. مبارزه با بی خوابی یا خواب بی قرار می تواند باعث مه مغزی، خستگی و افزایش خطر آسیب جسمی و روحی شود. مشکلات مزمن خواب ممکن است خطر چاقی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.
قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب شما می تواند به میزان قابل توجهی از حضور آلاینده های موجود در هوا که ممکن است بر خواب شما در شب تأثیر بگذارد، کاهش دهد، به خصوص اگر آن را روی پاتختی نزدیک تخت خود قرار دهید.

دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

دستگاه تصفیه هوا کوچک را در اتاق خواب کجا قرار دهیم؟

بهترین مکان برای قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب جایی در نزدیکی شماست. هرچه دستگاه به سر شما نزدیک تر باشد، هوای تمیز قبل از رسیدن به شما مسافت کمتری را طی می کند. بهتر است در اتاق خواب معمولاً دستگاه تصفیه هوا روی یک میز کوچک نزدیک به تخت قرار داده شود.
اگرچه ممکن است اولین انتخاب شما قرار دادن دستگاه تصفیه هوا روی زمین در گوشه ای از اتاق باشد به خصوص اگر دستگاه با دکوراسیون خانه شما سازگاری نداشته باشد که انجام این کار ممکن است از تمیز کردن موثر هوا جلوگیری کند.
هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب، باید دو نکته اصلی را در نظر بگیرید:

  1. جریان هوا در اتاق و فضاهایی که بیشترین زمان را در آن می گذرانید. در اتاق خواب، جایی که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید، احتمالاً تخت شما است.
  2. قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در حدود نیم تا یک متر از سطح زمین می تواند به آن کمک کند تا هوایی را که هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی جریان دارد جذب کند. با این حال، هر دیوار، مبلمان یا سایر اشیاء نزدیک دستگاه می تواند با جریان هوا تداخل داشته باشد و سرعت ورود و تمیز کردن هوا را کاهش دهد. این می تواند حجم هوای تصفیه شده را که در طول شب کاهش دهد. با قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در اتاق بر روی میز در نزدیکی تخت خود، به دور از هرگونه مانع، بهترین فرصت را به آن می دهید تا آلاینده های موجود در هوا را به طور موثر حذف کند و هوای تمیز را مستقیماً در هنگام خواب به شما برساند.

نکات قابل توجه در قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب

یافتن مکان مناسب برای تصفیه هوای اتاق خواب شما به ایجاد تعادل بین سطح صدا و کارایی بستگی دارد. برای بهره مندی بیشتر از دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب، باید آن را همیشه روشن نگه دارید، حتی در هنگام خواب.
در حالی که برخی از مردم ممکن است صدای سفید ایجاد شده توسط یک تصفیه کننده هوا را دوست داشته باشند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که این کار باعث سخت تر شدن و به خواب رفتن می شود. اگر قرار دادن دستگاه تصفیه هوا روی پاتختی، خواب شبانه شما را مختل می کند، به جای کاهش سرعت، باید سعی کنید آن را کمی دورتر قرار دهید.
از قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کوچک در گوشه یا کنار دیوار خودداری کنید. این می تواند ورودی هوا را مسدود کند و سرعت ورودی و تمیز کردن هوای اتاق را کاهش دهد.
همچنین باید مطمئن شوید که دستگاه تصفیه هوا از اثاثیه یا لوازم داخلی، مبلمان، وسایل الکترونیکی یا سایر اشیایی که ممکن است مانع جریان هوا شوند، دور باشد.
در صورت امکان، سعی کنید حدود نیم تا یک متر فضای اطراف دستگاه را خالی کنید.
اثربخشی یک دستگاه تصفیه هوا بستگی به این دارد که چقدر می تواند هوا را در کل اتاق بچرخاند.
محل قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کوچک مهم است، اما این تنها چیزی نیست که می تواند بر کارایی دستگاه شما تأثیر بگذارد.
استفاده از دستگاه تصفیه هوا اتاق با فیلترهای قدیمی و گرفتگی می تواند سرعت حرکت هوا در دستگاه را کاهش دهد. برای حفظ حداکثر جریان هوا، مطمئن شوید که فیلترها را به طور مرتب طبق توصیه های سازنده تعویض کنید.

آیا کیفیت هوا بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد ؟

همه ما می دانیم که خواب یک کالای گرانبها است. اما چگونه می توانیم به راحتی به خواب عمیق برویم؟
هوای تمیز به شما امکان می دهد راحت تر و سریع تر بخوابید.
یک چیز واضح است: هر چه هوای شما بد و آلوده باشد، خواب شما بدتر است. یک مطالعه بررسی شده، ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا با ذرات ریز و اختلال خواب ایجاد می کند. این مطالعه حتی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای کثیف را با شروع آپنه خواب، یک بیماری جدی پزشکی، مرتبط می کند. 
به طور کلی آلودگی هوا برای خواب مضر است، زیرا آلودگی هوا باعث تحریک، تورم و احتقان راه هوایی فوقانی می شود." همچنین همچنین ممکن است بر بخش هایی از مغز و سیستم عصبی مرکزی که الگوهای تنفس و خواب را کنترل می‌کنند، تأثیر بگذارد.
آلاینده های بدی مانند ذرات معلق، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد است که سیستم تنفسی را هنگام خواب تحریک می کند و منجر به مشکل در تنفس، سرفه یا گرفتگی بینی می شود که استراحت شبانه شما را مختل می کند. آلاینده‌های هوا همچنین می‌توانند اشباع اکسیژن در محیط را کاهش دهند و استفاده از اکسیژن موجود را برای بدن سخت‌تر کنند که می‌تواند منجر به خواب آرام‌تر و بیدار شدن‌های مکرر شود.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آلودگی هوا ممکن است بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد، چرخه خواب و بیداری را مختل کند، کیفیت خواب REM را کاهش دهد و بازیابی در طول شب را کاهش دهد. بدتر از آن این است که هوای آلوده می تواند سطح استرس و اضطراب را افزایش دهد و توانایی به خواب رفتن و حفظ خواب عمیق را پیچیده تر کند.
بنابراین، وقتی هوای خود را تمیز می کنید چه اتفاقی می افتد؟ در یک مطالعه بررسی شده توسط آزمایشگاه SleepScore، 93٪ از کاربران گفتند افزودن یک تصفیه کننده به آنها کمک می کند بهتر بخوابند و احساس شادابی بیشتری داشته باشند.
با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب خود، می توانید کیفیت هوای خود را کنترل نمایید، عمیق بخوابید و با طراوت از خواب بیدار شوید.
در ادامه در مورد اینکه چرا خواب عمیق برای سلامتی ضروری است توضیح می دهیم.

تصفیه هوای اتاق خواب

8 مزیت وجود دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب

1. تنفس آسان

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب می تواند آلرژن های رایج اتاق خواب را به حداقل برساند. با فیلتر کردن این ذرات از هوا، دستگاه می تواند علائم آلرژی مانند عطسه، احتقان بینی و خارش چشم را کاهش دهد. این به ویژه برای افرادی که از آلرژی های فصلی رنج می برند یا به گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی حساس هستند مفید است.

2. خواب آرام تر

با حذف عواملی که معمولا خواب را مختل می‌کنند، مانند آلرژن‌ها، بوها و محرک‌های تنفسی، تصفیه هوای اتاق می‌تواند به شما کمک کنند خوابی آرام و بدون وقفه داشته باشید. قرار گرفتن مداوم در معرض هوای تمیز می تواند چرخه خواب و بیداری را تنظیم کند و حفظ زمان خواب و بیداری منظم را آسان تر کند.

3. از بین بردن تحریک کننده های تنفسی

هوای داخل خانه می‌تواند به ترکیبات آلی فرار (VOCs) از رنگ، مبلمان، لوازم تمیز کردن و سایر اقلام خانگی آلوده شود. یک دستگاه تصفیه هوا VOC مجهز به کربن فعال می تواند این مواد شیمیایی را جذب کند و غلظت آنها را در اتاق خواب شما به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این برای حفظ سلامت طولانی مدت بسیار مهم است، زیرا قرار گرفتن در معرض VOCs می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند سردرد، سرگیجه و در موارد شدید، آسیب تنفسی و عصبی شود.

4. خروپف کمتر

خروپف اغلب با مسدود شدن یا باریک شدن راه های تنفسی تشدید می شود، که می تواند ناشی از آلرژن ها یا آلاینده هایی باشد که مجاری بینی را تحریک می کنند. با فیلتر کردن این مواد محرک، یک تصفیه کننده هوا می تواند به کاهش التهاب در مجاری هوایی و کاهش خروپف کمک کند. مزیت آن بهبود کیفیت خواب برای کسی که خروپف می کند و هر کس دیگری که در اتاق مشترک است، است.

5. یک محیط معطر دلپذیرتر

اتاق‌های خواب می‌توانند بوها، آلاینده های خارجی و داخلی را از منابع مختلفی از جمله لباس های شسته شده، حیوانات خانگی و ... جمع‌آوری کنند.
یک دستگاه تصفیه هوا کوچک می تواند به خنثی کردن این بوها کمک کند و اتاق خواب شما را به فضایی دلپذیرتر تبدیل کند. شما می خواهید یک فضای آرام برای آرامش و خواب و عاری از بوهای مزاحم یا نامطبوع که ممکن است شما را بیدار نگه دارد یا آسایش شما را مختل کند ایجاد کنید.

6. کاهش استرس

هوای پاک می تواند تأثیر آرامبخش کم و در عین حال قابل توجهی بر ذهن داشته باشد. تنفس هوای تمیز پاسخ استرس بدن را کاهش می دهد، که شامل تولید هورمون های استرس است که می تواند ما را هوشیار و بیدار نگه دارد. سطوح پایین استرس به حالت آرامش بیشتر کمک می کند که منجر به سریعتر به خواب رفتن و تجربه خواب عمیق تر می شود.

7. تسکین مبتلایان به آپنه خواب

وجود دستگاه تصفیه هوا کوچک در اتاق خواب می تواند موجب کاهش میزان محرک های تنفسی شود.
حذف ذراتی مانند گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی باعث می شود که مجرای بینی پاکیزه تر باشد و به طور بالقوه دفعات آپنه را کاهش دهد. هوای پاک تر می تواند منجر به الگوی تنفس پایدارتر در طول خواب شود و به شما کمک کند خوابی عمیق تر و آرام تر داشته باشید.

8. دفاع در برابر بیماری های موجود در هوا

همانطور که در مقاله دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس درباره ی جذب باکتری ها و ویروس های موجود در هوا توضیح داده بودیم، تصفیه هوای اتاق خواب می‌توانند به کاهش شیوع بیماری های موجود در هوا کمک کنند. این مزیت به ویژه در طول فصل آنفولانزا یا زمانی که یکی از اعضای خانواده بیمار است مهم است. با فیلتر کردن آلاینده های هوای داخل خانه و حذف این عوامل بیماری زا، یک تصفیه هوا در اتاق می تواند از شما در برابر بیماری محافظت کند و به سلامت و رفاه بهتر در محیط خانه شما کمک کند.

خرید دستگاه تصفیه هوا کوچک متناسب با دکوراسیون اتاق شما

مردم اغلب تصمیم می گیرند که دستگاه تصفیه هوای خود را در گوشه ای یا پشت تلویزیون یا میز قرار دهند زیرا ممکن است با دکوراسیون اتاق خواب آنها تداخل داشته باشد. همه دستگاه های تصفیه هوا از نظر ظاهری خوشایند نیستند، و فدا کردن دکوراسیون شخصی برای کیفیت هوا آسان نیست.
قبلاً اشاره کردیم که مکان ایده آل برای دستگاه های تصفیه هوا کوچک، روی میز، کمد یا سطح دیگری است که در هنگام خواب در ناحیه تنفس شما قرار دارد.
خبر خوب! در فروشگاه اینترنتی بامین تهویه امکان خرید دستگاه تصفیه هوا مطابق با هر نوع دکوراسیون منزلی وجود دارد، کافیست با مشاورین فروش بامین تهویه تماس بگیرید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید