منو
نصب مشعل
نصب مشعل

یکشنبه 24 شهریور 1398

2 6002 1057

نصب مشعل

نصب مشعل : برای نصب مشعل گازوئیلی ابتدا باید محل اتصال فلنچ به صفحه دیگ را قلاویز نمایید.سپس پیچ های دو سر دنده را به دیگ ببندید و... همچنین برای راه اندازی و نصب مشعل گازوئیلی پمپ گازوئیل را هواگیری کنید.برای اینکار کلید اصلی مشعل گازوئیلی را وصل کنید تا الکتروموتور شروع به کار کند.از محل هواگیری پمپ گازوئیل اقدام به هوا گیری نمایید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نصب مشعل با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. نصب مشعل گازوئیلی
  2. راه اندازی مشعل گازوئیلی
  3. نصب و راه اندازی مشعل گازی اتمسفریک
  4. نصب مشعل گازی اتمسفریک
  5. روشن کردن مشعل گازی اتمسفریک

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مشعل، و مقایسه قابلیت های هر برند و کاربری هر یک از مدل های مشعل به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

نصب مشعل گازوئیلی

  • محل اتصال فلنچ به صفحه دیگ را ، طبق نقشه ی ارائه شده،سوراخ و قلاویز نمایید.

نصب مشعل گازوئیلی

  • پیچ های دو سر دنده را به دیگ ببندید.

نصب مشعل گازوئیلی

  • واشر نسوز را بین دیگ و فلنچ قرار دهید.
  • فلنچ را روی صفحه ی دیگ قرار دهید.سپس واشرهای فلزی را روی پیچ های دو سر دنده بگذارید و مهره ها را به طور یکنواخت و محکم به آن ببندید.
  • مشعل گازوئیلی را به وسیله ی فلنچ به دیگ متصل کنید.
  • شیلنگ های گازوئیل پمپ را به فیلتر و لوله ی برگشت وصل نمایید.(به علامت فلش برای نصب صحیح فیلتر توجه کنید.)
  • اتصالات الکتریکی مشعل را وصل کنید.
  • از درست قرار گرفتن فتوسل یا چشم الکترونیک،رله و اتصالات الکتریکی در جای خود مطمئن شوید.قسمت شیشه ای و حساس فتوسل باید به طرف جلوی مشعل قرار بگیرد تا نور شعله را حس کند.در بدنه ی مشعل جاخاری وجود دارد که قرارگیری صحیح فتوسل به سمت داخل دیگ را تضمین می کند.
  • بعد از نصب مشعل گازوئیلی به طریق زیر برای راه اندازی اقام نمایید.

راه اندازی مشعل گازوئیلی

  1. پمپ گازوئیل را هواگیری کنید.برای اینکار کلید اصلی مشعل گازوئیلی را وصل کنید تا الکتروموتور شروع به کار کند.از محل هواگیری پمپ گازوئیل اقدام به هوا گیری نمایید.چنانچه در مدت زمان جرقه موفق به هواگیری پمپ نشوید رله Reset می کند و در نتیجه مشعل گازوئیلی خاموش می شود.در این حالت ابتدا چشم الکترونیک را از محل خود خارج کنید و به طرف منبع نور قرار دهید.این کار باعث می شود ترانس جرقه غیر فعال گردد.
  2. با زدن دکمه RESET مشعل را روشن کنید و عمل هواگیری را ادامه دهید تا گازوئیل از محل هواگیری خاج شود.پیچ هواگیری را ببندید و چشم الکترونیک را به حالت اولیه ی خود برگردانید.
  3. بعد از کنترل آمپر مصرفی با پیچ تنظیم فشار پمپ گازوئیل ،طول شعله را به نحوی تنظیم کنید که طول آن حدود 3/2 طول محفظه ی احتراق باشد.برخورد شعله به انتهای دیگ موجب صدمه دیدن پره ی انتهایی خواهد شد.
  4. پس از تنظیم فشار گازوئیل،میزان هوای لازم را برای احتراق از طریق دریچه ورود هوا ( دمپر هوا ) تنظیم کنید تا رنگ شعله در داخل دیگ به حالت زرد خوش رنگ درآید.

برای تنظیم بهتر شعله به روش زیر عمل کنید

  1. مهره ی قفل تنظیم را شل کنید.
  2. سیستم انتقال گازوئیل به نازل را در امتداد مشعل به طرف جلو و عقب بکشید تا مطلوب ترین شعله حاصل شود(جلو بردن سیستم پاشش به طرف داخل دیگ بخار یا دیگ آبگرم، موجب عریض شدن شعله و عقب کشیدن آن موجب باریک شدن شعله می شود.)
  3. پس از تنظیم شعله مهره ی قفل تنظیم  را سفت کنید.
  4. برای اطمینان از کارکرد صحیح چشم الکتریک، آن را از جای خود بیرون آورید و با دست از رسیدن نور به آن جلوگیری کنید.در این صورت پس از اندک زمانی مشعل خاموش می شود.

پیشنهاد مطالعه : عیب یابی مشعل گازی و گازوئیلی

نصب و راه اندازی مشعل گازی اتمسفریک

نکاتی که باید قبل از نصب و راه اندازی مشعل رعایت شود:

وضعیت مناسب دودکش بیش ترین نقش را در کار صحیح مشعل اتمسفریک دارد و نحوه انتخاب و تنظیم آن به شرح زیر است:

  1. ارتفاع دودکش از 7 تا 8 متر و قطر آن از 20 سانتی متر کمتر نباشد.
  2. دودکشش به کلاهک H مجهز شود و انتهای این کلاهک از بالاترین قسمت ساختمان با دیوار ساختمان مجاور 60 سانتی متر بالاتر باشد.
  3. لوله های افقی دودکش باید کوتاه باشد و از به کار بردن زانو و پیچ و خم اضافی خودداری شود.
  4. برای دودکش هایی که ارتفاع آن ها بیش از 6 متر است سه راهی دمپردار نصب شود و دریچه ی وزنه دار آن با تغییر موقیت وزنه قابل تنظیم باشد.
  5. در صورتی که مکش دودکش (ارتفاع و یا مقطع ) زیاد است و مقدار مکش با سه راه دمپردار کم نمی شود باید ، با کوچک کردن مقطع انتهایی دودکش ، تعداد مکش را تنظیم نمو تا از خاموش شدن شمعک و کشیدگی شعله ی شمعک جلوگیری شود.به طور کلی دودکش باید طوری باشد که مکش از 2 میلی متر ستون آب کمتر و از 8 میلی متر ستون آب بیشتر نباشد.
  6. موتورخانه باید از نظر تامین هوا مناسب و دارای دریچه ای برای ورود هوای تازه به داخل آن باشد و در مواردی که لازم است در موتور خانه بسته باشد ، باید یک دریچه به ابعاد مناسب روی در تعبیه شود تا هوای لازم برای سوخت مشعل به داخل موتور خانه راه یابد.
  7. دیگ و دودکش به طور کامل از دوده تمیز شوند.
  8. ترموستات دیگ روی درجه ی حرارت مناسب تنظیم شود.
  9. شیر اصلی گاز برای روشن کردن مشعل باز شود.

نصب مشعل گازی اتمسفریک

1- در صورتی که سوراخ های روی صفحه ی نصب دیگ مطابق سوراخ های فلنج روی مشعل نباشد باید محل نصب مشعل بر روی صفحه ی نصب دیگ را ، (طابق فلنچ مشعل در شکل زیر ) سوراخ و قلاویز نمایید.

 

نصب مشعل گازی اتمسفریک

 

2- مشعل را مطابق شکل با چهار عدد پیچ روی صفحه ی دیگ محکم کنید. در صورتی توصیه ی کارخانه ی سازنده به ایجاد فاصله بین دیگ و مشعل از بوش های فاصله دهنده استفاده شود.

نصب مشعل گازی اتسفریک

3- مشعل را مطابق نقشه سیم کشی پیشنهاد شده از طرف کارخانه ی سازنده سیم کشی کنید.شکل زیر نموه ای از سیم کشی  مشعل را نشان می دهد.

 

نصب مشعل گازی اتسفریک

روشن کردن مشعل گازی اتمسفریک

  1. نخست شیر انشعاب گاز را باز کنید و آکوستات دیگ را روی درجه ی حرارت مناسب قرار دهید.سپس دکمه ی سفید رنگ را مطابق شکل به طرف پایین فشار دهید تا جریان گاز پیلوت ، دکمه ی سفید را به مدت 30 ثانیه به همان حالت نگه دارید تا شعله ی پیلوت ثابت شود ، سپس دگمه ها را رعایت کنید. باید دانست که در این مرحله ممکن است به دلیل وجود هوا در مسیر گاز پیلوت ، جرقه زدن قادر به روشن نمودن شعله ی پیلوت نشود و پس از 3 ثانیه به جرقه زنی خاتمه دهد ، در این صورت برای تولید جرقه ی مجدد دگمه ی راه اندازی رله ی جرقه را به داخل فشار دهید.
  2. تذکر: اگر شعله ی پیلوت تشکیل نشد حدود 3 دقیقه منتظر بمانید و عمل روشن کردن پیلوت را دوباره تکرار کنید.
  3. پس از اتمام کار نصب و راه اندازی مشعل ، اتصالات و قطعات مختلف مربوط به عبور گاز را از نظر نشت کردن گاز با کف صابون امتحان کنید.

نصب مشعل گازی اتمسفریک

با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع مشعل  امکان مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. مشاورین بامین تهویه آماده ی پاسخ گویی به سوالات فنی شما می باشند.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات


2 دیدگاه یافت شد!

نظرات
قربانی
یکشنبه 26 شهریور 1402

سلام آیا نیاز به مراقبت‌های خاصی برای نصب مشعل داریم؟

بامین تهویه
بامین تهویه
یکشنبه 26 شهریور 1402

سلام.
بله، نصب مشعل نیازمند مراقبت‌های خاصی است. باید از نصب صحیح و ایمنی مشعل اطمینان حاصل کرده و نصب را توسط تخصصی یا فنی‌ترین افراد انجام دهید.


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید