منو
نگهداری کولر آبی در زمستان
نگهداری کولر آبی در زمستان

چهارشنبه 27 مرداد 1400

0 2635 221

نگهداری کولر آبی در زمستان

نگهداری کولر آبی در زمستان : در فصل سرما که از کولر آبی استفاده نمی‌شود، باید تمهیداتی برای جلوگیری از آسیب دیدن این دستگاه اندیشید. از آنجایی که کولر آبی در فضای بیرون ساختمان و در معرض هوای سرد و یخ زدگی قرار دارد باید تمامی مواردی که سبب آسیب دیدن آن می شود را بررسی نمود.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با نگهداری کولر آبی در زمستان با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. تخلیه آب کولر آبی و شست و شو
  2. قطع جریان آب کولرآبي
  3. مسدود کردن دریچه ها
  4. باز کردن تسمه کولر
  5. قطع برق
  6. کاور کردن کولر

همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع محصولات کولر آبی و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل ها به لینک زیر مراجعه نمایند.


در فصل سرما که از کولر آبی استفاده نمی‌شود، باید تمهیداتی برای جلوگیری از آسیب دیدن این دستگاه اندیشید. از آنجایی که کولر آبی در فضای بیرون ساختمان و در معرض هوای سرد و یخ زدگی قرار دارد باید تمامی مواردی که سبب آسیب دیدن آن می شود را بررسی نمود.

نگهداری کولر آبی در زمستان

تخلیه آب کولر آبی و شست و شو

از اولین اقداماتی که با شروع فصل سرما برای کولر آبی باید انجام‌داد تخلیه آب کولر آبی و شست و شو و نظافت داخل آن است .آب باقی مانده در کولر سبب یخ زدگی و پوسیدگی و آسیب‌دیدگی کولر شده و علاوه بر موارد آلودگی آب راکد و تجمع قارچ و باکتری سبب آسیب جدی به پوشش رنگ کولر و پوسیدگی کف کولر می گردد. کف کولر را به وسیله فرچه تمیز نمایید و مسیر آب کف کولر را باز بگذارید.

قطع جریان آب کولرآبي

قطع جریان آب، قبل از شلنگ اتصال به کولر آبی باید انجام شود. هر چند شناور کولر از ورود آب کولر جلوگیری می‌کند اما وجود فشار پشت شناور ممکن است سبب آسیب دیدگی و نشتی شناور شود و جریان آب داخل تشت برقرار گردد.
لذا توصیه می شود شیر آب ورودی از مبدا بسته شود و حتی الامکان شلنگ مسیر هدایت آب کولر تخلیه گردد، تا در فصل سرما شلنگ دچار آسیب دیدگی و یخ زدگی نشود. بهتر است شلنگ را جمع کرده داخل کیسه بگذارید تا دچار آفتاب‌سوختگی نشود و در معرض صدمات فیزیکی نباشد.

مسدود کردن دریچه‌ها

خواسته یا ناخواسته جریان هوا در مسیر کانال هوای کولر آبی در جریان است پس برای جلوگیری از اتلاف انرژی باید دهانه خروجی کانال‌ها، داخل واحد ها با پوشش پلاستیکی بسته شود تا از جریان هوا جلوگیری شود. در نظر داشته باشید که برای این کار حتماً دریچه ها را ببندید و بعد کاور کنید. بستن دریچه ها به تنهایی چاره کار نیست و هوا از دریچه بسته عبور می کند لذا با چسب و پلاستیک پوشش مناسبی ایجاد کنید.
استفاده از فوم مسدود کننده دریچه ها و پوشش دریچه آهنربایی هم توصیه می‌شود چرا که به لحاظ ظاهری دارای جلوه بهتری است.

پیشنهاد مطالعه : کولر آبی پرتابل چیست؟

باز کردن تسمه کولر

برای اینکه در تمامی فصل زمستان موتور و فن و تسمه درگیر نباشد، بهتر است تسمه را باز کنید و درون کولر بگذارید.

قطع برق

اگر کولر آبی شما دارای فیوز مجزا است حتما در فصل سرما جریان برق ورودی به دستگاه را قطع کنید.

کاور کردن کولر

با توجه به نوع کولر و ابعاد کولر کاور مناسب برای پوشش در زمستان تهیه کنید و از بالا روی کولر بکشید. جنس کاور باید به گونه‌ای باشد که در برابر باد و طوفان و باران رطوبت مقاومت فیزیکی کافی را داشته باشد و عایق رطوبت باشد. در زمان تهیه کاور تاکید کنید که در آن از چند لایه دوخت استفاده شود که آب به آن نفوذ نکند.
کاورهای پلاستیکی نخ دار بهترین نوع کاور برای این کار هستند و می توانید از چادردوزی ها تهیه کنید.
قبل از اینکه کولر را کاور کنید دریچه سمت موتور را باز کنید و الکتروموتور را با پلاستیک بپوشانید، تا از گرد و خاک در امان باشد. اگر کاور نداریم با پلاستیک ضخیم و چسب، کولر را کاور کنید.

فروش و قیمت کولر آبی

با تشکر از اعتماد شما، فروشگاه اینترنتی بامین تهویه تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع کولر آبی ، کولر آبی آبسال ، کولر آبی سلولزی ، کولر آبی کوچک ، کولر آبی پرتابل و ... را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. برای آخرین اطلاع از قیمت کولر آبی با مشاورین بامین تهویه تماس حاصل نمایید.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر