منو
نقش اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی
نقش اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی

سه شنبه 25 بهمن 1401

0 229 20

نقش اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی

اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی نقش مبدل جریان مستقیم برق به جریان متناوب را دارد. برای آشنایی شما با این سیستم گروه بامین تهویه این مقاله را به نگارش در می آورد و توضیحات لازم را ارائه می دهد.

برای خرید کولر گازی و همچنین خرید داکت اسپلیت و سایر لوازم می توانید با واحد فروش تماس برقرار نمایید. در ضمن می توانید از قیمت ها نیز استعلام بگیرید.

اینورتر چیست؟

برای این که بدانیم اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی چه عملکردی را ایفا می کند، باید اطلاعات لازم را درباره این سیستم داشته باشید و با آن آشنا شوید. اینورتر در واقع معکوس کننده می باشد و می تواند دور موتور را کنترل نموده و آن را فعال سازد. در واقع باید گفت که عملکرد اینورتر به این گونه است که برق را تبدیل می کند. به این صورت که جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل می سازد. این عملکرد و وظیفه اینورتر می باشد. با این کار قادر است فرکانس یا ولتاژی که‌ به الکترو موتور اعمال شده را تغییر دهد و در نتیجه برق به جریان در می آید.

نقش اینورتر در کولر گازی

نقش اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی عملکرد این وسیله ها را نشانه می گیرد. در واقع با این فناوری می توان دور موتور را در کمپرسور تنظیم نمود. یکی از نقش های مهم این سیستم در کولرهای گازی این است که مصرف انرژی را کاهش می دهد و در نتیجه هزینه های برق نیز پایین می آید. می توان گفت که کولرهای گازی و اسپلیت هایی که این فناوری را دارند حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کمتر از مدل های معمولی مصرف دارند و باید گفت که قیمت نسبتا بالاتری دارند. با این فناوری سرعت دور موتور تنظیم شده و تحت کنترل قرار خواهد گرفت. نکته مهم دیگر درباره سیستم اینورتر این است که می توان بدون نیاز کنتاکتور خاموش و روشن کردن موتور سیستم تهویه دور موتور ذا تغییر داد. همچنین برای این کار نیاز نیست جریان برق را قطع و وصل نمود. باید یک نکته مهم دیگر را نیز بیان نمود. این فرایند باعث می شود که ضربات مکانیکی بسیار کاهش پیدا کند. همین امر باعث می شود که بخش های مکانیکی اسپلیت طول عمر بیشتری داشته باشند. از دیگر وظایف مهم اینورتر این است که در کمپرسور اجازه نمی دهد که ولتاژ افزایش پیدا کند و به همین دلیل از آسیب زدن به موتور جلوگیری خواهد شد.

نقش اینورتر در اسپلیت ها

با آگاهی از چگونگی عملکرد اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی می توان هنگام خرید کولر گازی یا اسپلیت تصمیم درستی بگیریم. در دستگاه های بدون اینورتر هنگامی که قرار است شروع به روش شدن کنند، در کمپرسور به میزان زیادی انرژی مصرف می شود‌. در نتیجه این افرایش انرژی در زمان کارکرد الکتروموتور مصرف برق را بالا می برد و حتی امکان دارد این میزان به دو تا سه برابر میزان مجاز برسد. اما در اسپلیت های حاوی اینورتر راه اندازی کمپرسور با سرعتی پایین و بسیار آرام‌ تر انجام شده و در نتیجه مصرف انرژی بسیار کاهش می یابد.

عملکرد اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی

اما باید بدانیم که عملکرد اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی به چه صورت است. سیستم اینورتر این توانایی را دارد که ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور را کاهش می دهد. این فرایند در لحظه راه اندازی موتور کولر گازی یا اسپلیت صورت می گیرد و سرعت را کاهش می دهد و پس از این که راه اندازی صورت گرفت این دو‌ پارامتر به میزان مطلوبی افزایش پیدا می کنند. این امر باعث می شود که هنگام شروع به کار در اسپلیت هایی که موتور اینورتر دارند اصلا افت ولتاژ به وجود نمی آید. نتیجه این امر کاهش آسیب به شبکه برق و سیم‌ کشی این وسایل سرمایشی خواهد شد.

گوشه ای از معایب اینورتر

تا این جای مقاله از مزایای اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی صحبت شد. اما در این قسمت قدری درباره معایب این سیستم صحبت می کنیم. این سیستم از لحاظ عملکردی هیچ گونه معایبی ندارد. اما باید در نظر داشته باشید که کولرهای گازی و اسپلیت هایی که این سیستم را دارند، از قیمت بیشتری برخوردار هستند. همچنین اگر این سیستم ها دچار خرابی شدند نیز باید هزینه بیشتری برای تعمیر پرداخت شود‌. نکته دیگر این است که قیمت قطعات این کولرهای گازی و اسپلیت ها نیز گران تر از نمونه های معمولی می‌باشند.

سخن پایانی

شما باید هنگام خرید کولر گازی یا خرید داکت اسپلیت حتما به نکات مهمی از جمله اینورتر دقت کنید. در این مقاله از گروه بامین تهویه عملکرد اینورتر در اسپلیت ها یا کولرهای گازی را مورد بررسی قرار دادیم. آگاهی از عملکرد این سیستم می تواند راهنمای خوبی برای شما هنگام خرید باشد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان ما صحبت نمایید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر