منو
بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

شنبه 3 تیر 1402

0 435 19

بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

دستگاه تصفیه هوا خانگی برای تهویه هوای منزل و تعویض آن با هوای پاکیزه در شهرهای بزرگ آلوده توصیه می شود. که در این مقاله به بررسی بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی و نکاتی برای خریدی مطمئن پرداخته ایم.

از بین‌ بردن منبع آلودگی با تهویه هوای منزل و تعویض آن با هوای باز بیرون صورت می‌گیرد. به همین علت است که استفاده و انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در شهرهای بزرگ توصیه می‌شود و مهم است.

عملکرد دستگاه تصفیه هوای خانگی تنها برای ازبین‌بردن گردوغبار نیست. اگر فضای داخل خانه میکروب‌های مختلفی دارد این دستگاه تصفیه هوا خانگی می‌تواند میکروبهایی که در خانه مربوط به رطوبت و انواع قارچ‌ها و دود غذای آشپزخانه و... که برای سلامت انسان خطر دارد را از بین ببرد و هوای داخل خانه را پاک‌سازی کند.

زمانی که ما در بیرون خانه کارهای روزانه خود را انجام می‌دهید انواع آلودگی روی لباس‌های ما جای می‌گیرند که همه آنها را به داخل خانه منتقل می‌کنیم. استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی گزینهٔ مناسبی است که ما می‌توانیم از این نوع آلودگی‌ها در امان باشیم.

دستگاه تصفیه هوا خانگی چیست ؟

دستگاه تصفیه هوا خانگی یک دستگاه مکانیکی است که باقدرت برق مانند سایر وسایل خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، کولر و کار می‌کند اگر ما از برندهای معتبر استفاده کنیم این دستگاه‌ها طول عمر زیادی خواهد داشت. این دستگاه‌ها با داشتن فیلترهای مختلف آلودگی‌های موجود در هوا را از بین می‌برند و هوای محیط را تمیز می‌کنند. هدف دستگاه‌های تصفیه هوا از بین بردن ذرات خطرناک است که باعث بیماری‌های تنفسی مثل آسم و حساسیت‌های مختلف می‌شوند.

اگر برای شما هم سوال است که دستگاه تصفیه هوا خانگی ویروس کش یا ضد ویروس عملکرد درستی در پاکسازی هوا از ویروس و باکتری دارد؟ مقاله دستگاه تصفیه هوا ویروس کش را مطالعه نمایید.

مزایای بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

  •  حفاظت از کودکان و سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص
  •  ازبین‌برنده عواملی که باعث آلرژی می‌شوند؛ مانند گردوغبار، پر حیوانات، پرز فرش
  •  تأثیر مثبت بر روی سیستم عصبی انسان‌ها، چون دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی باعث کاهش خشونت افراد می‌شود
  • کاهش عوامل استرس زا
  •  کاهش عوامل ایجادکننده، حمله‌های تنفسی و آسم
  •  نابودکننده دود سیگار و کاهش ابتلا به بیماری‌های ریوی
  •  برطرف‌کننده آلودگی‌های خطرناک در محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها

آیا دستگاه تصفیه هوا خانگی ضرر دارد؟

استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی فایده های زیادی دارد. در ساختار دستگاه تصفیه خانگی از هیچ عاملی که بتواند باعث بروز مشکلاتی که برای سلامتی افراد شود وجود ندارد. ممکن است دستگاه‌های غیراستاندارد با برندهایی که ناشناخته باشد عوارضی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل همانطور که در مقاله 10 مدل دستگاه تصفیه هوا ارزان و با کیفیت در بازار ایران را معرفی کرده ایم تا امکان خریدی مطمئن با ارزان ترین قیمت و گارانتی اصالت کالا را برای شما فراهم آوریم.

انواع دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا توسط صنعت فیلترینگ کار می‌کند که این دستگاه انواع مختلفی دارد. ما در این قسمت به چند نمونه از آن می‌پردازیم:

دستگاه تصفیه هوای ایستاده

دستگاه تصفیه هوای ایستاده سایز بزرگ‌تری نسبت به دستگاه تصفیه رومیزی دارند در این نوع از دستگاه‌ها ممکن است تعداد مراحل بیشتری از فیلتراسیون استفاده شود.

دستگاه تصفیه هوای اتومبیل

از نام دستگاه تصفیه هوا اتومبیل مشخص است که برای تصفیه هوا در داخل اتومبیل طراحی شده است. برای فعال‌کردن دستگاه تصفیه‌کننده هوای اتومبیل کافی است به فندکی ماشین وصل شود و یا حتی در مواردی امکان استفاده از باطری‌قلمی در این دستگاه‌ها درست شده است. دستگاه تصفیه هوای اتومبیل نباید در برابر تابش مستقیم آفتاب و یا حرارت قرار گیرد.

دستگاه تصفیه هوای همراه

دستگاه تصفیه هوای همراه وزن بسیار کمی دارد که می‌توان آن را روی گردن حمل کرد. دستگاه تصفیه هوای همراه توسط مرحله جذب یون‌ها عمل تصفیه را انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها مناسب افرادی است که در هوای آلوده در بیرون از منزل مشغول هستند.

دستگاه تصفیه هوای رومیزی

دستگاه تصفیه هوای رومیزی با داشتن وزن سبک در اندازه‌های کوچک و متوسط تولید می‌شود.

دستگاه‌های تصفیه هوای رومیزی معمولاً دارای ۳ مرحله فیلتراسیون هستند. برای همین دستگاه تصفیه هوای رومیزی برای محیط‌هایی که متراژ کمی دارند؛ مانند اتاق‌خواب‌ها مناسب است.

زمان روشن کردن دستگاه تصفیه هوا خانگی

زمانی که در محیط خانه حضور داریم و نیاز به تنفس هوای سالم و تصفیه شده است پس در این مواقع باید دستگاه تصفیه هوا خانگی روشن شود.

دستگاه تصفیه هوا را برای گردش بهتر هوا باید در ارتفاع 1 متر و فاصله ۳۰ سانتی‌متر از اطراف قرارداد. برای آسیب نرسیدن به فن دستگاه، به مدت طولانی از دور تند و یا حالت خودکار فن استفاده نشود.

نکات خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا

قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا بهتر است نکاتی را دررابطه‌با تصفیه هوا بدانیم تا بتوانیم انتخاب مناسبی انجام دهیم.

برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی دقت نمایید که دستگاهی انتخاب می کنید دارای فیلتر هوای تصفیه باکیفیت و قابل شست و شوی باشد.

دستگاهی با فیلتر هوای باکیفیت

  •  ظرفیت فیلتر هپا دستگاه
  •  کیفیت فن و حجم هوادهی دستگاه
  •  میزان سروصدای دستگاه تصفیه هوای خانگی
  •  اندازه دستگاه بستگی به محیط
  •  درنظرگرفتن محل زندگی خود
  •  خرید برندهای معتبر
  •  پشتیبانی و خدمات

  دستگاه تصفیه هوای خانگی

شست و شوی فیلترهای تصفیه هوا

یکی از فاکتورهای بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی این است که، دستگاه‌هایی که دارای فیلتر الکترواستاتیک هستند قابلیت شست‌وشو داشته باشند و مجددا قابل استفاده هستند؛ ولی فیلترهای دیگر همانند هپا پس از پایان عمر خود باید تعویض شوند.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید