منو
دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا برای چه مکان‌هایی مناسب است ؟
دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا برای چه مکان‌هایی مناسب است ؟

شنبه 27 خرداد 1402

0 434 21

دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا برای چه مکان‌هایی مناسب است ؟

متاسفانه در سال‌های‌‌ اخیر که کارخانه‌ها و صنایع شیمیایی پیشرفت کرده­اند، آلودگی‌ هوا نیز شدت بیشتری گرفته است تا جایی که در زندگی انسان‌ امروزی، اختلال جدی به وجود آورده است و به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامت، شناخته می شود.

متاسفانه در سال‌های‌‌ اخیر که کارخانه‌ها و صنایع شیمیایی پیشرفت کرده­اند، آلودگی‌ هوا نیز شدت بیشتری گرفته است تا جایی که در زندگی انسان‌ امروزی، اختلال جدی به وجود آورده است و به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامت، شناخته می شود.

ساختمان های مسکونی و اداری که در کنار خیابان‌ های شلوغ و پر ترافیک قرار دارند، از مناطقی است که به دلیل موقعیت مکانی پرخطر آلودگی نیازمند استفاده از دستگاه تهویه هوا یا تصفیه هوا می باشند.

دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا

در این روزها دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا دیگر وسیله‌ای لوکس و بی‌مصرف محسوب نمی‌گردد و جزو کاربردی‌ترین وسایل در شهرهای بزرگ می‌باشد.

هوای داخل خانه ممکن است حاوی آلودگی با ذرات ریز میکروسکوپی باشد که برای چشم انسان نامرئی است و برای سلامتی خطرناک باشد.

در ساده ترین حالت یک دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا ذرات مضر را به دام می‌اندازد و فیلتر می‌کند و پس از آن هوای تازه و تمیزتری توزیع می‌کند. ثابت شده است که اکثر تصفیه کننده های هوا می توانند به طور موثر آلاینده های داخل خانه مانند باکتری ها، گرد و غبار، گرده، بو، شوره حیوانات خانگی را حذف کنند.

دستگاه تصفیه هوا مدل خانگی

دستگاه تصفیه هوا مدل خانگی کم‌جا و کوچک است و قابلیت حمل آسان دارد، تجهیزات آن شامل فیلتر تصفیه کننده، فیلترهای هپا، آیونایزر، اشعه ماورای بنفش و فیلتر فتوکاتالیست می باشد.

 این دستگاه قابلیت این را دارد که با حذف آلوده کننده های متداول، هوای مطبوعی برای ساختمان و منازل به وجود بیاورد.

در مقاله بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل به تفصیل نحوه ی عملکرد و مراحل تصفیه هوای منازل را توضیح داده ایم.

موارد استفاده دستگاه تهویه هوا

کارشناسان در بسیاری از موارد به استفاده از دستگاه تهویه هوا یا تصفیه هوا برای اماکن مختلف توصیه اکید دارند که در این خصوص به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  • اتاق سالمندان کودکان و زنان باردار: این گروه از افراد بیشتر از سایر افراد در معرض خطرهای آلودگی هوا قرار دارند، لذا دستگاه تهویه هوا می تواند آنها را از از معرض خطرهای آلودگی که زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف است، مصون بدارد.
  • افرادی که مبتلا به آسم و بیماری های خاص مانند تالاسمی، ام اس، هپاتیت و ایدز هستند، گروه پرخطر محسوب می شوند که نیاز به دستگاه تهویه هوا دارند، البته در مراکز بهداشتی و درمانی این دستگاه در اتاق بیماران خاص تعبیه شده است.
  • کسانی که دچار سوختگی های درجه ۳ می باشند و به نوعی آسیب شدید پوست را تجربه می کنند و در معرض عفونت پوست هستند، دستگاه تصفیه هوا می تواند وسیله ای کارآمد باشد.
  • ساختمان های مسکونی و اداری که در کنار خیابان‌های شلوغ و پر ترافیک قرار دارند، از مناطقی است که به دلیل موقعیت مکانی پرخطر آلودگی نیازمند استفاده از دستگاه تهویه هوا می باشند.
  • در سالن های زیبایی و آرایش به دلیل صمصرف انواع محصولات شیمیایی بسیار پر خطر برای تمامی افراد و به خصوص کارکنان آن‌جا، می بایست از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنند.
  • در سالن‌های ورزشی به دلیل این که افراد بسیاری در آن فعالیت ورزشی انجام می دهند هوای نامطبوع ایجاد می‌شود، لذا اگر دستگاه تهویه هوا وجود نداشته باشد به فضایی آلوده تبدیل می گردد.
  • در مراکز تفریحی و اقامتی از جمله هتل‌ها،مهمانسراها و خوابگاه ها هوای تمیز، یک مزیت برای این اما کن است لذا مدیران این مراکز باید به منظور موفقیت در این فضای رقابتی و همچنین ایجاد هوای سالم برای مهمانان خود، اقدام به تعبیه این وسیله پر کاربرد و ضروری نمایند.
  • مراکز علمی و آموزشی مانند مهد کودک‌ها، مدارس، سینما، کتابخانه به دلیل رفت و آمد و تردد زیاد می تواند با کاهش اکسیژن همراه شود که در این این‌گونه مواقع رشد بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی بیشتر از مواقع دیگر می باشد، لذا به منظور افزایش راندمان ذهنی در افراد و کاهش بیماری‌ها استفاده از دستگاه تصفیه هوا در این مراکز بسیار اثر بخش می باشد.
  • در آرشیوها و موزه‌ها وجود گرد و غبار و ذرات معلق هوا آسیب های جدی به وسایل قدیمی و عتیقه می‌زند که باعث کاهش عمر این اشیا می‌شود، لذا به منظور افزایش طول عمر این وسایل می بایست از این دستگاه مرتب استفاده شود.
  • در چاپخانه و موسسات کپی و تکثیر به دلیل این که در این مکان‌ها مواد شیمیایی و سرطان زا استفاده می شود، می بایست از دستگاه تصفیه هوا در این اینطور مکان ها استفاده شود.
  • کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها از جمله مکان هایی هست که تردد زیاد افراد منجر به افزایش کربن دی اکسید و بخار هوا می گردد لذا هوای مرطوب و شلوغی فضا موجب به بیماری های مختلف از جمله آنفولانزا می گردد.

موارد استفاده دستگاه تهویه هوا

اگر از خود می‌پرسید که آیا دستگاه تصفیه هوا ویروس ها را از خانه من پاک می کند؟ برای جواب به این سوال مقاله دستگاه تصفیه هوا ویروس کش را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

با توجه به نکات ذکر شده فوق می توان نتیجه گرفت که در سال‌های اخیر دستگاه تصفیه هوا یا تهویه هوا می تواند انتشار ذرات مضر و آلرژن ها را برای جلوگیری از بیماری های تنفسی یا مشکلات آلرژی در انسان محدود کند و یک نیاز برای تمامی افراد، علی الخصوص افراد بیمار می باشد. این دستگاه به طور گسترده در ادارات، منازل، مراکز آموزشی و بیمارستان ها استفاده می شود.

 شرکت بامین تهویه توانسته با بهترین دستگاه‌ها در انواع مدل، ظرفیت و حجم های متفاوت پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

این شرکت، محصولات خود را به صورت حضوری و غیرحضوری به فروش می‌رساند لذا اگر تمایل دارید به صورت آنلاین و غیر حضوری این محصول را داشته باشید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و محصول خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید