منو
بررسی انواع فیلتر آب استخر
بررسی انواع فیلتر آب استخر

شنبه 13 اسفند 1401

1 246 24

بررسی انواع فیلتر آب استخر

فیلتر آب استخر برای تمام استخرها بسیار ضروری می باشد و حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد. در سایت بامین تهویه برندهای مختلفی را می توانید مورد بررسی قرار دهید.

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با بررسی انواع فیلتر آب استخر با عناوین زیر به تفصیل بیان شده است.

  1. انواع استخر خانگی و تجاری
  2. آشنایی با انواع فیلتر آب استخر
  3. فاکتورهای مهم در انواع فیلتر آب استخر

 

آب استخر، به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی در تأسیس یک محیط آبی سالم و کیفیت بالا، نیاز به تصفیه و تصفیه مداوم دارد. از طریق استفاده از فیلترهای آب، ذرات آلوده و شوینده‌ها از آب حذف می‌شوند تا آب شفاف و تمیزی در استخر حاصل گردد. در این مقاله، به بررسی انواع فیلتر آب استخر می‌پردازیم.

انواع استخر خانگی و تجاری

کلیه استخرها را باید به دو دسته تقسیم نمود. استخرهای خانگی و تجاری ، که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. استخرخانگی در ویلاها یا خانه های بزرگ قرار دارد و برای استفاده های شخصی می باشند.

استخرهای تجاری کاملا متفاوت هستند و استفاده از آن ها جنبه تجاری دارد. روزانه تعداد زیادی از این استخرها استفاده می نمایند‌ و در آن شنا می کنند. آب استخرها اعم از خانگی و تجاری پس از مدتی کاملا آلوده می شوند و در این شرایط حتما باید تصفیه شوند‌. از این رو بهتر است با فیلترهای مورد نیاز در استخرها آشنا شوید.

آشنایی با انواع فیلتر آب استخر

وجود فیلتر ها برای استخرها بسیار ضروری و لازم می باشد. سایز و حجم استخرها کاملا متفاوت هستند و از این رو نوع فیلتر ها نیز فرق دارد. به همین دلیل سازندگان فیلترهای تصفیه انواع مختلف آن ها را تولید می نمایند.‌ این تنوع در فیلتر ها باعث می شود که با توجه به حجم آب و اندازه استخر بتوان فیلتر تصفیه مناسبی را انتخاب نمود.

فیلتر شنی

یکی از انواع فیلتر آب استخر نمونه شنی می باشد. از نام این فیلتر ها بر می آید که برای تصفیه آب استخر از ماسه و شن و همچنین سیلیس های درون مخزن استفاده می شود. این فیلتر ها پر کاربردترین و پر طرفدارترین نوع آن ها به حساب می آید.

فیلتر دیاتومه از انواع فیلتر آب استخر

عملکرد این دستگاه فیلتر بسیار شبیه به فیلتر های شنی می باشد. تفاوت این دو در مسئله مهمی می باشد. باید گفت که قدرت فیلتر های دیاتومه بسیار بیشتر از فیلتر های شنی است. این فیلتر ها به گونه ای ساخته شده اند که قادر هستند ذرات بسیار ریز موجود در آب را تشخیص داده و از آب جدا نمایند‌. در این مدل از فیلترها به جای شن از ماده DE استفادت می شود.

فیلتر کارتریجی از انواع فیلتر آب استخر

از انواع فیلتر آب استخر می توان نمونه فیلتر کارتریجی استخر را نام برد و با آن آشنا شد. این فیلترها سایزهای متفاوتی دارند و باید گفت که نسبت به سایر مدل ها، کوچک تر هستند.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی‌های بهترین پمپ استخر

فاکتورهای مهم در انواع فیلتر آب استخر

برخی از فاکتورهای مهم درباره این فیلترها را جمع آوری کرده و در این قسمت از مقاله به شما ارائه خواهد شد. در این دستگاه ها از مواد خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال در فیلتر های شنی از شن و سیلیس و در فیلتر دیاتومه لز پودر D.E به کار می رود. اما در فیلتر کارتریجی لایه های پلی استر را به کار می برند که تا خورده هستند.

از نظر تاثیر گذاری باید گفت که فیبتر های شنی قادر هستند مواد را تا حدود ۲۰ الی ۴۰ میکرون حدف نمایند. در مورد فیلترهای دیاتومه این رقم به ۵ الی سه میکرون می رسد. فیلتر های کارتریجی نیز این توانایی را دارند که تا حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد کار کنند. از نظر قیمت نیز باید این تقسیم بندی را در مورد آن ها به کار ببریم.

عمر مفید فیلترهای شنی حدود ۷ سال بوده و این رقم برای فیلتر دیاتومه به ده سال و برای نمونه های کارتریجی به میزان پنج سال است. از نظر هزینه نیز فیلتر شنی پیش قدم می باشد و هزینه کمی را به دنبال دارد. پس از آن فیلتر دیاتومه و کارتریجی قرار دارند.

سخن پایانی

با شناخت انواع فیلتر آب استخر می توان بهترین گزینه را انتخاب نمود. این قضیه را باید کاملا جدی بگیرید که آب استخرها پس از مدتی آلوده خواهند شد. در نتیجه استفاده از این فیلترها می تواند این مشکل را برطرف سازد.

در گروه بامین تهویه این فیلتر ها را با برندهای مختلف می توانید مشاهده نمایید. از طریق مشاوره با کارشناسان ما می توانید با توجه به حجم استخر و سایز آن مدل مناسب را انتخاب نمایید. برای اطلاع از قیمت فیلتر شنی استخر می توانید با واحد فروش ارتباط داشته باشید و استعلام بگیرید.


1 دیدگاه یافت شد!

نظرات
مانلی
شنبه 13 اسفند 1401

چه کوتاه


دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

لینک کوتاه

مقالات بیشتر