منو
مقایسه کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت
مقایسه کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403

0 76 10

مقایسه کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت

با طیف گسترده ای از گزینه های موجود در بازار، دو تا از به صرفه ترین گزینه ها برای خنک نگه داشتن خانه خود، سیستم های کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت می باشد که ما برای انتخاب بهترین دستگاه تهویه مطبوع برای خانه شما، ویژگی ها و مزایای هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

در طول تابستان، معمولاً فضای خانه یا محل کار گرم است. به همین دلیل شما به دنبال کولر گازی هستید. شکی نیست که یک دستگاه کولر گازی، از هر نوع که باشد، آسایش و لذت شما را در خانه یا محل کار در ماه های گرم تابستان بهبود می بخشد.

با طیف گسترده ای از گزینه های موجود، دو تا از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای خنک نگه داشتن خانه خود، کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت هستند. 

آیا یک کولر گازی اسپلیت ثابت بهتر است یا یک کولر گازی پرتابل را انتخاب می کنید؟ ما به شما در انتخاب بهترین کولر گازی برای خانه شما کمک خواهیم کرد پس در ادامه برای مقایسه کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت با ما همراه باشید.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل همانطور که از نام آن پیداست، کولر گازی قابل حمل است. این بدان معنی است که شما می توانید آنها را جابجا کنید. به این ترتیب، یک کولر گازی پرتابل هوای خنک را در اتاق نشیمن در روز و در اتاق خواب یا مهد کودک در شب فراهم می کند که این ایده آل است. تنها چیزی که نیاز دارید پنجره ای است که بتوانید آن را باز کنید، زیرا هر کولر گازی پرتابل یک شلنگ تخلیه دارد که باید با یک کیت آب بندی پنجره به بیرون هدایت شود. این بدان معنی است که راندمان بسیار کمتر است، زیرا هوای گرم از پنجره باز وارد می شود.

ویژگی های کولر گازی پرتابل

  1. به محض دریافت از آن استفاده کنید.

  2. آن را به هر فضایی منتقل کنید.

  3. خنک کننده و رطوبت زدایی می کند.

  4. مصرف انرژی نسبتا کم است.

  5. ظرفیت به طور کلی در مقایسه با کولر گازی اسپلیت، کمتر است.

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت همیشه از 2 یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. یونیت خارجی را روی نما نصب کنید تا همیشه یک نقطه ثابت داشته باشد. همین امر در مورد یونیت داخلی اما در داخل ساختمان صدق می کند. هنگامی که کولر گازی اسپلیت را نصب کردید، بازده بالایی خواهد داشت. این به شما امکان می دهد فضا را سریع خنک کنید. اگر پنجره ها و درها را بسته نگه دارید، دما در کمترین زمان 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. از آنجایی که رطوبت را از فضا نیز خارج می کند، هر گونه احساس رطوبت نیز به زودی از بین خواهد رفت.

ویژگی های کولر گازی اسپلیت

  1. مورد نیاز به نصب.

  2. به طور ثابت نصب می شود.

  3. خنک کننده، رطوبت زدایی، تهویه و گرما است.

  4. مصرف انرژی نسبتا کم است.

  5. ظرفیت آن در مقایسه با کولر گازی پرتابل، زیاد است.

مقایسه کولر گازی پرتابل و اسپلیت

 

کولر گازی پرتابل

کولر گازی اسپلیت

آیا باید کولر گازی را نصب کنم؟

خیر

بله

آیا کولر گازی نقطه ای ثابت در خانه خواهد داشت؟

خیر

بله

آیا کولر گازی بدون نیاز به نصب قابل استفاده است؟

بله

خیر

آیا کولر گازی برای خنک کردن فضاهای بزرگ مناسب است؟

خیر

بله

آیا کولر گازی بازده بالایی دارد؟

خیر

بله

آیا می توانم کولر گازی را در اتاق مورد نظری که برای خنک کردن نیاز دارم قرار دهم؟

بله

خیر

آیا کولر گازی را برای یک اتاق می خواهید یا چند فضا ؟

اگر به دنبال خنک کردن یک اتاق و اتاق های مجاور آن به اتاق اصلی هستید، سیستم های کولر گازی اسپلیت عالی هستند. از آنجایی که آنها ثابت هستند، اغلب امکان انعطاف پذیری حرکت در اطراف خانه شما را نمی دهند. همانطور که گفته شد، یک کولر گازی پرتابل همانطور که از نام آن پیداست می تواند به راحتی از اتاق استراحت، مطالعه یا اتاق خواب شما منتقل شود. اکثر آنها دارای چرخ هایی هستند و به پنجره ای نیاز دارند که بتوان هوای گرم را از آن خارج کرد.

مقایسه میزان صدا کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت

هنگام نصب یک کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت در یک اتاق، شکی نیست که یک دستگاه قابل حمل صدای بسیار زیادی دارد. این نوع از کولر های گازی همه قطعات از جمله فن، کندانسور و هد یونیت را در یک یونیت بسته بندی منظم دارند، بنابراین تمام نویزها نیز در یک بسته است.

با این حال، سیستم کولر گازی اسپلیت دارای یک کندانسور است که در بیرون بر روی دیوارهای خارجی خانه شما قرار داده شده است. بنابراین، سر و صدا صرفاً هوای خنکی است که در اطراف خانه شما در گردش است.

برای شب های گرم، دستگاه کولر گازی پرتابل ممکن است شما را خنک نگه دارد، اما همچنین ممکن است شما را با سر و صدا بیدار نگه دارد!

آیا محدودیت فضایی دارید؟

کولر گازی پرتابل را می توان در هر نقطه از خانه جابجا کرد. با این حال، آنها همچنین فضای کف را اشغال می کنند و می توانند در خانه ها یا اتاق های کوچک یا بسیار بزرگ باشند.

کولر گازی اسپلیت دارای یک یونیت داخلی است که بر روی دیوار نصب می گردد. اگر فضای کف محدودی دارید، این یک نکته مهم در نوع کولر گازی است.

علاوه بر این، کولر گازی پرتابل شما باید مستقیماً به برق وصل شوند، نه توسط سیم داخلی، بنابراین اگر نقطه برق نزدیک به پنجره یا جایی که می‌خواهید خنک کنید، ندارید، ممکن است مشکلاتی داشته باشید.

به دنبال چه ویژگی های تهویه مطبوع هستید؟

هر چه دستگاه کولر گازی شما گران تر باشد، ویژگی‌های بیشتری خواهد داشت، این یک واقعیت است. کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت چرخه معکوس وجود دارد که امکان گرمایش و سرمایش خانه شما را فراهم می کند. با این حال، کولر گازی های قابل حمل دارای طیف محدودی از عملکردها مانند انتخاب دما، تایمر و گزینه های جداسازی هستند. سیستم کولر گازی اسپلیت می‌تواند گزینه‌هایی مانند کنترل Wi-Fi، خود تمیز شوندگی پیشرفته، فیلتر هوا و مدل‌ های کم صدا داشته باشد که می‌تواند ارزش زیادی به کیفیت راحتی شما اضافه کند.

هزینه و قیمت کولر گازی

هنگامی که بیشتر مردم به دنبال خرید کولر گازی هستند، ملاحظات قیمت یک عامل کلیدی در تصمیم گیری است. قیمت کولر گازی پرتابل مقرون به صرفه ترین دستگاه ها بدون نیاز به نصب اضافی هستند.

با این حال، نصب کولر گازی اسپلیت به یک نصاب حرفه ای، دارای مجوز و واجد شرایط تهویه مطبوع نیاز دارد تا دستگاه را در خانه شما قرار دهد. این نصب هزینه دیگری به هزینه های کلی شما اضافه می کند. این ممکن است بسته به دسترسی به دیوارها، اندازه واحد و نوع مکانی که در آن زندگی می کنید افزایش یابد.

هنگام انتخاب و خرید کولر گازی پرتابل و کولر گازی اسپلیت، اگر به دنبال گزینه ای دائمی، حرفه ای و بی صدا هستید، کولر گازی اسپلیت بهترین گزینه است.

اگر به دنبال یک راه حل موقت و ارزان تر و همه کاره هستید، یک کولر گازی پرتابل برای شما مناسب است.

خرید کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پرتابل از بامین تهویه

بهترین کاری که هر کسی در هنگام خرید کولر گازی برای خانه خود انجام می دهد این است که با متخصصان صحبت کرده و راه حل مناسب را برای شما دریافت کند. شرکت بامین تهویه می تواند راه حل هایی از سیستم های کاملاً کانالی همچون فن کویل و داکت اسپلیت گرفته تا دستگاه های کولر گازی کوچک و ارزان قابل حمل را ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های تهویه مطبوع ملک خود، امروز با تیم حرفه ای بامین تهویه صحبت کنید.

قیمت های بامین تهویه بی رقیب هستند و اگر بتوانید اطلاعات دقیقی را به متخصصین ما ارائه دهید، می توانید قیمت خود را تلفنی دریافت کنید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید