منو
کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای و اینورتر
کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای و اینورتر

یکشنبه 13 خرداد 1403

0 403 18

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای و اینورتر

بسیار مهم است که کم مصرف ترین کولر گازی دارای برچسب انرژی A باشند، تا شاهد کاهش مصرف انرژی، کارایی بالاتر و صدای کمتری باشیم، در این مقاله به معرفی کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای و کولر گازی کم مصرف اینورتر پرداخته ایم.

گرما در تابستان طاقت فرسا و اجتناب ناپذیر است. بسیاری از ما برای خنک کردن فضا از کولر گازی استفاده می کنیم، اما این کار قبض برق بالاتری نیز به همراه خواهد داشت. یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه استفاده از کولر گازی کم مصرف است که نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کند، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است.

انتخاب کم مصرف ترین کولر گازی از بین انواع برندهای مختلف موجود در بازار کار سختی می باشد. ما در این مقاله به معرفی ویژگی های کم مصرف ترین کولر گازی موجود در بازار می پردازیم.

کولر گازی کم مصرف چیست؟

سیستم کولر گازی کم مصرف به گونه ای طراحی شده است که با هزینه کمتر کار کند و خروجی گازهای گلخانه ای و سایر آلاینده ها را کاهش دهد. مانند اکثر لوازم خانگی برقی و تهویه مطبوع دارای رتبه برچسب انرژی می باشد که توضیح می دهد که در آب و هوای گرم، متوسط و سرد چقدر خوب عمل می کند.

به بیان ساده، کارایی یک کولر گازی بر اساس میزان سرمایش یا گرمایش آن در مقایسه با میزان برق مصرفی آن است. هر چه سرمایش یا گرمایش بیشتر باشد و مصرف برق کمتر باشد، کولر گازی کم مصرف تر و کارآمدتری است.

از محبوب ترین و بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی می توان به کولر گازی پاکشوما، کازوکی، تک الکتریک و ایران رادیاتور اشاره کرد.

انتخاب میان برند های کولر گازی موجود در بازار بر اساس نیاز و فضا کمی دشوار است، برای مشاوره رایگان خرید کولر گازی با مشاورین بامین تهویه در تماس باشید.

کم مصرف ترین کولر گازی

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع همچون اسپلیت، مصرف انرژی کمتری دارد و همچنین نصب آسان و ارزان تری هم از اکثر سیستم های تهویه مطبوع دیگر دارد و در فضاهایی که کولر گازی یا اسپلیت گزینه مناسبی نیستند، کولر گازی های پنجره ای یک گزینه موثر گرمایش و سرمایش هستند.

در مقاله تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای هر آنچه که لازم است بدانید را مطالعه نمایید.

کم مصرف ترین کولر گازی پنجره ای

کولر گازی کم مصرف اینورتر

فناوری اینورتر یکی از برجسته ترین نوآوری های نسل جدید تلقی می شود که به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک می کند، اما همچنان راندمان خنک کننده فوق العاده ای را ارائه می دهد.

کولر گازی کم مصرف اینورتر دارای مزایای زیادی هستند که می‌توانند به کاهش هزینه های برق و افزایش راحتی شما در تابستان کمک کنند.

کم مصرف ترین کولر گازی اینورتر دارای ویژگی‌های زیر می باشد:

کولر گازی کم مصرف اینورتر نسبت به مدل های معمولی، مصرف انرژی پایین تری دارند. این به معنای کاهش هزینه های قبض برقی برای شما است.

کولر گازی کم مصرف اینورتر دارای عملکرد بهتری هستند. آن‌ها قادر به تنظیم سرعت کمپرسور به طور پویا هستند، به طوری که در دمای محیط، نیاز به سرمایش یا گرمایش را بهینه می کنند.

 کولرهای گازی اینورتر به دلیل کم صدا بودن کمپرسور و تنظیمات دقیق، مزاحمت کمتری دارند.

کم مصرف ترین کولر گازی اینورتر از گاز مبرد R410A استفاده می کنند که به عنوان یک گزینه محیط زیستی و کم مصرف شناخته می شود.

کم مصرف ترین کولر گازی دارای برچسب انرژی سطح A هستند که نشان دهنده کم مصرف بودن آنها است.

پیشنهاد مطالعه بامین تهویه : نقش اینورتر در کولر گازی

مزایای کولر گازی کم مصرف اینورتر

در مقاله فرق کولر گازی اینورتر با معمولی به تفصیل به بررسی مزایای کولر گازی کم مصرف اینورتر پرداخته ایم، اما مهمترین آنها موارد زیر است:

کاهش مصرف برق :  فن آوری اینورتر برق DC را از شبکه به AC قبل از رسیدن به واحد تبدیل می کند که باعث بهبود بهره وری انرژی و کاهش کلی صورت حساب برق می شود. این ممکن است به ویژه برای کسانی که از انرژی خورشیدی یا ژنراتور برای نیازهای برق خانه خود استفاده می کنند مفید باشد.

بهبود عملکرد خنک کننده : حتی زمانی که در دمای پایین (تا 7 درجه سانتیگراد) کار می کند. این بدان معناست که در طول ماه های تابستان که کولر گازی شما سخت تر کار می‌کند تا خانه شما را خنک نگه دارد، حتی در شرایط آب و هوای گرم که کولر گازی های معمولی در تلاش هستند تا تقاضا شما را برآورده نماید یا به دلیل مشکلات ناشی از گرمای بیش از حد به طور کلی از کار بیفتند، همچنان کارآمد عمل می کند.

کاهش سطح سر و صدا : کولر گازی کم مصرف اینورتر در مقایسه با مدل های سنتی، بخاطر کمپرسور و فن با سرعت های متغیر کار می کنند که منجر به عملکرد بسیار آرام دستگاه با کمترین نویز یا لرزش می شود.

کولر گازی کم مصرف اینورتر

انتخاب و خرید کم مصرف ترین کولر گازی

کارایی بالا روشی ساده برای مقایسه بازده بین مدل های مختلف با اندازه یا ظرفیت یکسان هستند.

هر چه کولر گازی بزرگتر باشد (از نظر ظرفیت سرمایش یا گرمایش آن بر حسب کیلووات، نه اندازه فیزیکی آن)، کارایی کمتری دارد. متاسفانه این فقط ماهیت نحوه عملکرد فناوری مبرد و کمپرسور است. برای ارائه مقدار زیادی گرمایش یا سرمایش، مصرف برق نسبتاً بیشتری نیز دارد.

یک دستگاه بزرگ 8 کیلو وات به طور کلی بازده انرژی مشابه یک دستگاه کوچک 2.5 کیلو وات را به دست نمی‌آورد و اینها را نباید مستقیماً با یکدیگر مقایسه کرد. البته، این فقط در مورد بازده انرژی نسبی آنها نیست، 8 کیلو وات می تواند فضای بسیار بزرگتری را نسبت به مدل 2.5 کیلوواتی خنک یا گرم کند.

این ما را به اولین قدم در انتخاب و خرید کولر گازی کم مصرف هدایت می کند که به دست آوردن اندازه مناسب برای اتاق است.

اولین قدم در انتخاب و خرید کم مصرف ترین کولر گازی، انتخاب ظرفیت مناسب برای اندازه خانه شما است.

دانستن اینکه چه دمایی را باید تنظیم کنید، استفاده از ویژگی های مناسب و نگهداری از کولر گازی می‌تواند به شما کمک کند بهترین نتیجه را بگیرید.

فاکتورهایی که باید برای انتخاب و خرید کم مصرف ترین کولر گازی در نظر داشته باشید را در ادامه معرفی و به تفصیل توضیح می دهیم.

انتخاب ظرفیت کولر گازی

هنگامی که در حال خرید یک کولر گازی هستید، می تواند وسوسه شوید و فکر کنید هر چه سیستم بزرگتر باشد، بهتر است، یا برعکس، ممکن است تصمیم بگیرید مقداری پول پس انداز کنید و یک کولر گازی کوچک بخرید. اما هر دو انتخابی اشتباه است و باید که کولر گازی با ظرفیت مناسب با اندازه اتاق را تهیه کنید.

اگر کولر گازی برای اتاق خیلی بزرگ باشد، ممکن است چرخه های مکرر کوتاه را برای رسیدن به دمای مورد نظر اجرا کند. این به این معنی است که اتاق خیلی گرم یا سرد می شود، هوا به اندازه کافی مرطوب نمی شود و مصرف برق و هزینه های جاری افزایش می یابد و استهلاک بیشتر سیستم را به همراه دارد.

اگر کولر گازی خیلی کوچک باشد، ممکن است مجبور باشد بیشتر اوقات با حداکثر خروجی کار کند. این می تواند به این معنی باشد که دستگاه هوا را بیش از حد خشک می کند، استهلاک بیشتر در سیستم وجود دارد، و دوباره مصرف برق و هزینه جاری افزایش می یابد.

بنابراین می توانید ببینید که حتی اگر راندمان درجه بندی شده کولر گازی عالی باشد، اگر در اتاقی با اندازه نامناسب قرار داده شود، ممکن است هدر برود.

یک نصاب خوب اندازه مناسب اتاق شما را محاسبه می کند یا می توانید خودتان این کار را انجام دهید و برای انتخاب ظرفیت مناسب با فضای خود با کارشناسان بامین تهویه مشورت نمایید.

برچسب انرژی کم مصرف ترین کولر گازی

بسیار مهم است که به برچسب انرژی نگاه کنید و بدانید که چگونه آن را تفسیر کنید، زیرا تمام اطلاعات مربوط به محصول و مصرف انرژی کولر گازی در آنجاست.

ویژگی هایی که کارایی انرژی یک تجهیزات کولر گازی را تعریف می کند.

SEER (نسبت بهره وری انرژی فصلی یا مقیاس تابستانی) و SCOP (ضریب عملکرد فصلی یا مقیاس زمستانی)، به ترتیب عملکرد یک تجهیزات را در حالت سرمایش یا گرمایش محاسبه می کنند و بسته به این مقادیر، تجهیزات یک رتبه یا امتیاز را دریافت می کنند: A+++، A++، A+، A، B، C، D، E، F، G.

با A+++ بیشترین کارایی و G کمترین.

کم مصرف ترین کولر گازی دارای مقدار SEER یا SCOP بالاتر می باشد.

از کجا بفهمیم کولر گازی کم مصرف است ؟

برای اینکه بدانید یک کولر گازی کم مصرف است یا نه، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به برچسب مصرف انرژی آن را نگاه کنید. همانطور که گفتیم هر چه حرف بالاتر باشد مصرف کمتری خواهد داشت. ایده آل این است که یک کولر گازی با برچسب A یا بالاتر انتخاب کنید، زیرا آن ها عملکرد انرژی بهتری دارند. علاوه بر این، باید قدرت دستگاه را نیز در نظر بگیرید و متناسب با اندازه اتاقی که می خواهید خنک کنید، آن را انتخاب کنید. اگر فقط در یک اتاق کوچک قصد استفاده از آن را دارید، نیازی به خرید یک کولر گازی با قدرت زیاد نیست، زیرا انرژی بیش از حد لازم را هدر خواهید داد. در نهایت نکات کاربردی زیر را رعایت نمایید:

دمای مناسب را حفظ کنید.

فیلترها را تمیز کنید.

از نشت هوا جلوگیری کنید.

زمانی که به آن نیاز ندارید آن را خاموش کنید.

نتیجه گیری

با انتخاب یکی از کم مصرف ترین کولر گازی اینورتر، می‌توانید هم آسایش خود را افزایش دهید و هزینه های برق را کاهش دهید. انتخاب کولر گازی مناسب بر اساس متراژ محل نصب، نیاز سرمایشی، و کیفیت کالا بسیار مهم است در این راستا می توانید از مشاورین فروش بامین تهویه مشاوره رایگان دریافت نمایید.



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید