منو
همه چیز درباره ی تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای
همه چیز درباره ی تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای

یکشنبه 24 تیر 1403

0 2089 15

همه چیز درباره ی تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای گزینه ایده آلی برای اتاق های کوچک تا متوسط ​​هستند، به شرطی که پنجره ای برای نصب آن ها داشته باشید. بیشتر اوقات، نسبت به انواع مختلف کولر گازی مشابه، مانند مینی اسپلیت و کولر گازی پرتابل ساکت تر و کم هزینه تر هستند.
ترموستات های کولر گازی پنجره ای به شما این امکان را می دهند که از دما دقیق مطلع شوید و یا دستورات متنوعی به دستگاه بدهید.

دستگاه کولر گازی پنجره ای در یک پنل فشرده و مرتب بسته بندی می شوند که اجزای اصلی مانند فیلتر، کویل اواپراتور، فن، کمپرسور، کویل و کندانسور تقریباً مشابه هر تهویه مطبوع هستند، اما به جای اینکه در واحدهای مختلف مانند اسپلیت قرار گیرند، در یک بدنه قرار می گیرند. مناسب ترین کولر گازی کوچک برای اتاق خواب قطعا یک کولر گازی پنجره ای می باشد که از نظر اندازه کوچکتر از تهویه مطبوع مرکزی معمولی هستند، اما به اندازه کافی برای خنک کردن اتاق شما کافی هستند.

این کولر گازی پنجره ای کوچک را می‌توان در پنجره اتاقتان نصب کنید یا می‌توانید یک دهانه مخصوص در دیوار ایجاد کنید که کولر به خوبی در آن قرار می گیرد.

در هر تهویه مطبوع، ترموستات به طور ایده آل باید در یک مکان مرکزی از اتاق قرار گیرد، به طوری که خواندن دقیق دما را ارائه دهد. این بخشی جدایی ناپذیر از هر سیستم تهویه مطبوع است و به کولر گازی اطلاع می دهد که چه زمانی دمای مورد نظر به دست آمده است تا دستگاه بتواند خاموش شود و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

برای یک کولر گازی پنجره ای معمولی، سنسور دما جایی در خود بدنه دستگاه قرار دارد. این بدان معناست که دمای نمایش داده شده دقیقاً در کنار کولر گازی خواهد بود و نه از یک مکان مرکزی در اتاق، بنابراین، اگر کولر گازی در حالت خنک کار کند، سنسور دما دمای خنک تری نسبت به آنچه که در واقع هست، نشان می‌دهد. این تفاوت بین دمای واقعی و اندازه گیری شده می تواند منجر به تغییرات دما در سراسر اتاق شود و دقیقاً جایی است که خرید ترموستات کولر گازی پنجره ای یا کنترل کننده کولر گازی هوشمند سودمند است.

همه چیز درباره کولر گازی پنجره ای

همانطور که قبلا ذکر شد، کولر گازی پنجره ای، پکیجی از تهویه مطبوع فشرده است. اما اجازه ندهید اندازه کوچک آن شما را فریب دهد. این دستگاه ها برای خنک کردن یک اتاق یک نفره یا حداکثر برای دو اتاق کوچک مناسب هستند، همچنین می توانید مقاله راهنمای انتخاب کولر گازی براساس متراژ را مطالعه نمایید تا اطلاعات دقیق تری بدست آورید.

آنها را می توان بر روی قاب های پنجره نصب کرد یا از طریق سوراخ در دیوار قرار داد. دومی یک راه حل دائمی است، در حالی که اولی یک راه حل موقت است. شما می توانید هر پنجره ای را تغییر دهید تا بتوانید با کولر گازی پنجره ای خود مطابقت داشته باشد.

نحوه کار یک کولر گازی پنجره ای یا اساساً هر کولر گازی با تبدیل هوای گرم و مرطوب داخل اتاق به یک هوای خنک و مطبوع است. روش دقیقی که توسط آن انجام می شود کمی فنی است و ما در اینجا از جزئیات صرف نظر می کنیم، اما در اصطلاح اولیه، یک کولر گازی پنجره ای، گاز مبرد را به یک گاز داغ و پرفشار فشرده می کند. این گاز سپس از طریق کندانسور فرستاده می شود و در آنجا به مایع تبدیل می شود. سپس از شیر انبساط عبور کرده و در داخل کویل اواپراتور خنک می شود. این جایی است که گرمای اتاق را جذب کرده و به محیط بیرون پرتاب می کند.

ترموستات های کولر گازی پنجره ای چگونه کار می کند؟

در حال حاضر، کولر گازی پنجره ای با ترموستات دارای یک کنترل از راه دور مادون قرمز است که می تواند دستورات ساده ای مانند روشن/خاموش، تغییر حالت عملکرد یا تغییر سرعت فن را انجام دهد. اما چیزی که این ریموت ها فاقد آن هستند، حسگر دما درون آن ها است. سنسور معمولاً در داخل واحد تهویه مطبوع درست در کنار هوای سرد قرار می گیرد. همانطور که قبلاً گفته شد، این می تواند مشکلاتی را در خواندن دمای دقیق اتاق ایجاد کند.

به عبارت دیگر، این ترموستات ها "گنگ" هستند. اما چگونه آنها را هوشمند کنیم؟

پاسخ کنترلرها یا ترموستات هوشمند کولر گازی است. چه بخواهید بتوانید تهویه مطبوع خود را از یک مکان دور کنترل کنید، چه از محل کار خود، کنترلرهای کولر گازی هوشمند بهترین وسیله هستند. علاوه بر این، آنها همچنین به شما امکان می دهند آمار استفاده خود را پیگیری کنید و از محرک های هوشمند برای دما و رطوبت استفاده کنید.

ترموستات های کولر گازی پنجره ای به شما این امکان را می دهند که دستورات واحدی را انجام دهید، که سپس می تواند کولر گازی شما را برای کل روز یا حتی هفته کنترل کند! همه اینها را می توان به راحتی با راحتی گوشی هوشمند خود انجام داد.

این ترموستات ها نیازی به اتصال فیزیکی به کولر ندارند. بلکه تمام ارتباطات بین ترموستات و کولر گازی پنجره ای از طریق IR انجام می شود در حالی که ارتباط بین ترموستات و گوشی شما از طریق وای فای انجام می شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ترموستات‌های هوشمند این است که با یادگیری تاریخچه استفاده و تنظیمات عملکرد، می‌توانند استفاده را به طور خودکار تغییر دهند و در عین حال عملکرد را به خطر نیندازند. این منجر به کاهش مستقیم قبوض آب و برق می شود.

مزایای ترموستات هوشمند کولر گازی پنجره ای

در میان مزایای اصلی ترموستات کولر گازی پنجره ای، یکی از آنها صرفه جویی در مصرف انرژی است که در برخی موارد تا 25% می باشد.

اگر صاحبان خانه دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل Wi-Fi در مقایسه با سیستم های تهویه مطبوع سنتی باشند، می توانند به طور متوسط، حداقل 10 درصد در سال صرفه جویی کنند.

مزیت دوم راحتی ارائه شده توسط ترموستات های کولر گازی پنجره ای است.شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی کولر گازی خود را از هر کجا کنترل کنید. پس از اتمام تنظیمات اولیه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترموستات را به Wi-Fi متصل نگه دارید، دیگر نیازی به بیدار شدن در شب برای کاهش دما یا بازگشت به خانه در یک اتاق گرم نیست.

ترموستات های کولر گازی پنجره ای دارای سنسورهای رطوبت و دما هستند. این تضمین می کند که دمای واقعی اتاق دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید.

ترموستات های هوشمند کولر گازی پنجره ای می توانند میزان استفاده از فیلتر دستگاه  شما را پیگیری کنند و سپس از شما بخواهند که به موقع تعویض کنید. فیلترهای هوای کثیف می توانند منجر به خنک سازی ناکارآمد شوند و همچنین ذرات مضر را وارد هوا کنند. نتیجه نهایی، قبض انرژی بالاتر و کیفیت پایین هوای داخلی است. بنابراین تعویض به موقع فیلتر کولر گازی بسیار مهم است، به خصوص اگر افراد مسن یا آلرژیک در خانه خود دارید.

ترموستات های هوشمند کولر گازی پنجره ای، برنامه های یک هفته ای یا سفارشی سازی شده را ارائه می دهند تا مجبور نباشید هر روز دائماً حالت‌های كولر را تغییر دهید. فقط زمان‌بندی ها و حالت های عملیاتی دلخواه خود را تنظیم کنید و اجازه دهید ترموستات بقیه کارها را انجام دهد.

آیا ترموستات کولر گازی پنجره ای ارزش خرید را دارد؟

همانطور که قبل تر در مقاله کم مصرف ترین کولر گازی توضیح داده بودیم، ترموستات کولر گازی پنجره ای با صرفه جویی در مصرف انرژی، راحتی و کنترل را به شما می دهند.

پاسخ به این سوال سخت نیست و یک بله قاطع است. جدا از فاکتور خنکی و راحتی، کاهش قبوض آب و برق انگیزه کافی برای انتخاب ترموستات های هوشمند کولر گازی پنجره ای را ارائه می دهد.

تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای دیجیتال و آنالوگ

اگر کولر گازی پنجره ای دکمه "تنظیم مجدد یا reset" دارد آن را فشار دهید. برخی از کولرهای گازی جدید دارای دکمه تنظیم مجدد هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات پیش فرض ترموستات را بدون خاموش کردن دستگاه خود بازیابی کنید. اگر مطمئن نیستید که سیستم تهویه مطبوع شما قابلیت تنظیم مجدد دارد یا خیر، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای دیجیتال

ترموستات کولر گازی پنجره ای را می توان بین 60 تا 86 درجه فارنهایت (16 تا 30 درجه سانتی گراد) تنظیم کرد. در ترموستات با پنل دیجیتال فلش های ∧ یا ∨ را فشار دهید تا تنظیمات دما را با افزایش یک درجه یا کاهش دهید.

کولرهای گازی پنجره ای معمولاً طوری طراحی شده‌ اند که اختلاف دمایی حدود 11 درجه با محیط بیرون ایجاد کنند. انتخاب درست دمای ترموستات بستگی به دمای بیرون دارد و می‌تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. در زیر به بهترین دماها برای تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای با توجه به دمای بیرون اشاره شده است:

تنظیم دمای ترموستات بر اساس درجه سانتیگراد

دمای محیط بیرون (°C)

بهترین دما برای ترموستات (°C)

26.7

25.6

29.4

25.6

32.2

25.6

35

25.6

37.8

26.7

40.6

29.4

 

تنظیم ترموستات آنالوگ کولر گازی پنجره ای

در کولرهای گازی پنجره ای قدیمی، معمولاً از ترموستات‌های مکانیکی استفاده می‌شود. برای تنظیم این ترموستات ها، باید درجه تنظیم را با چرخاندن یک ولوم تغییر دهید. لازم به ذکر است که در این مدل های قدیمی، احتمال اتلاف انرژی در مقایسه با ترموستات های مدرن بیشتر است.

اگر کولر گازی پنجره ای شما دارای ترموستات آنالوگ است که دما را از 1 تا 10 درجه نشان می‌دهد، بهتر است آن را روی درجه 5 تنظیم کنید و برای داشتن هوای مطلوب‌تر، قدرت فن را کم و زیاد کنید.

بهترین دما کولر گازی پنجره ای در طول روز و شب

برای کولرهای گازی پنجره ای، بهترین دما در طول روز 25 درجه سانتی‌گراد و در شب 29 درجه سانتی‌گراد است. این تنظیمات باعث می‌شوند تا هم مصرف انرژی بهینه باشد و هم هوای مطلوبی در محیط داشته باشید.

نحوه ریست کردن ترموستات کولر گازی پنجره ای

بازنشانی کولر گازی پنجره ای تنظیمات پیش فرض ترموستات را بازیابی می کند.

بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع دیجیتال جدیدتر دارای ترموستات های قابل برنامه ریزی هستند که به شما امکان می دهد نه تنها دمای خنک کننده را تنظیم کنید، بلکه دمای نقطه تنظیم را نیز انتخاب کنید. انتخاب نقطه تنظیم دمای دستگاه اطمینان حاصل می کند که دستگاه به صورت دلخواه روشن و خاموش می شود. اگر دستگاه شما عملکرد مطلوبی ندارد، تنظیمات پیش‌فرض کارخانه را بازیابی کنید و سپس آن‌ها را برای رفع نیازهای خنک‌کننده خود پیکربندی کنید.

در ابتدا دکمه روشن/خاموش یا power کولر گازی پنجره ای خود را فشار دهید تا خاموش شود. حدود 15 ثانیه یا بیشتر صبر کنید تا برق کمپرسور و چراغ های LED خاموش شوند. کولر گازی خود را از برق جدا کنید.

سپس کولر گازی خود را روشن کنید و تنظیمات ترموستات دستگاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا به تنظیمات پیش فرض بازگشته اند یا خیر. اگر تنظیمات تغییر نکرده اند، دستگاه خود را دوباره خاموش کنید. این بار دستگاه را حداقل 20 دقیقه تا یک ساعت خاموش کنید تا ببینید آیا ترموستات ریست می شود یا خیر.

بامین تهویه تخصصی ترین وب سایت کشور در زمینه تأسیسات



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید